ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

  • ۰
  • ۰

ویزای فنلاند

 چگونگی اخذ ویزای فنلاند برای ایرانیان – نحوه دریافت روادید فنلاند

پرچم فنلاند

ویزای توریستی کشور فنلاند

اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند، با فراهم آوردن مدارک متعددی میسر است. به صورت کلی برای اخذ ویزای توریستی هر یک از کشورها، فرد متقاضی می بایست کنسولگری و یا سفارت کشور مورد نظر را متقاعد سازد که پس از ورود فرد به کشور مورد نظر ، فرد به طور حتمی به کشور خود باز خواهد گشت.
اگرچه برخی از هم وطنان گرامی، با اخذ ویزای توریستی دیگر کشورها، قصد در ورود به کشور مورد نظر و اخذ اقامت آن کشور را در سر می پرورانند، بنابراین اگر ایشان قصد ماندن در فنلاند را نیز دارند، می بایست با مدارک خود دال بر اصل بازگشت به کشور خود، افسر ویزا را قانع نمایند که به ایران باز خواهند گشت.

ویزای توریستی فنلاند

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا توریستی

فرد می بایست با مدارکی نظیر :
1. مدارک شناسایی مورد نیاز فرد نظیر پاسپورت
2. شناسنامه و ترجمه های آن ها
3. نامه های بانکی
4. اسناد مالکیت منزل یا زمین
5. نامه های کاری فرد که نشان از اشتغال به کار وی در موقعیت خاص شغلی را دارد
6. نامه اشتغال متقاضی به تحصیل در دانشگاه های ایران شانس خود را جهت اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند، افزایش دهند.

شانس اخذ اقامت توریستی فنلاند

شایان ذکر است که شانس اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند برای افرادی که به همراه خانواده خود جهت اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند اقدام می نمایند پایین تر از افرادی است که به صورت انفرادی جهت اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند اقدام می نمایند. به طور مثال در صورت احراز شرایط فوق الذکر مثل نامه حساب بانکی ،اسناد ملکی و دیگر مدارک مورد نیاز، اگر در یک خانواده ۴ نفره پدر یا مادر خانواده به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزای توریستی فنلاند نمایند، شانس زیادی جهت اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند خواهند داشت اما اگر همه خانواده جهت اخذ ویزای توریستی فنلاند به صورت همزمان اقدام نمایند، همه افراد از شانس کمتری در اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند برخوردار خواهند بود.
پارامتر دیگری که می تواند شانس افراد را در جهت اخذ ویزای توریستی فنلاند افزایش دهد، حضور یک فرد از اقوام درجه اول فرد ( نظیر پدر، مادر، برادر، خواهر و ….) در کشور فنلاند است.
به این صورت که اگر یکی از اقوام فرد، دعوت نامه ای جهت بازدید وی از ایشان، برای فرد متقاضی ارسال نماید، شانس اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند برای فرد، افزایش می یابد.
گفتنی است ویزاهای توریستی در کشور فنلاند همانند سایر کشورهای حاضر در حوزه شینگن، به افرادی که موفق به اخذ ویزای توریستی فنلاند می شوند، مجوز ورود و خروج به همه کشورهای حوزه این پیمان را می دهد. این مطلب به این معنا است که فرد متقاضی ویزای توریستی کشور فنلاند می تواند بدون هیچ محدودیتی وارد کشورهای دیگر اروپا شود و حتی تمام زمان باقی مانده از ویزای توریستی خود را در کشور دیگری سپری نماید.
ویزاهای توریستی در اقصی نقاط دنیا به صورت ویزاهای تک وروده (Single entry) و یا ویزاهای چند وروده (Multiple) به افراد متقاضی اختصاص می یابند. در سال های اخیر کشور فنلاند، همانند دیگر کشورهای حوزه شینگن ویزاهای توریستی خود را بصورت ویزاهای چند وروده به متقاضیان ورود به خاک کشور فنلاند از طریق ویزای توریستی ارائه می دهد.
شرایط اقامت فنلاند پس از ورود با ویزا توریستی
مهم ترین سوال بسیاری از افراد که جهت اخذ ویزای توریستی کشور فنلاند اقدام می نمایند، این مطلب است که آیا فرد ، پس از ورود به کشور فنلاند، می توانند در کشور فنلاند اقامت دائم را اخذ نمایند؟
افراد می توانند با ورود به کشور فنلاند در چند حالت ذیل، شرایط اخذ اقامت فنلاند را پس از ورود به کشور فنلاند فراهم نمایند.
اول اینکه فرد در مدت حضور خود در فنلاند، بتواند یک فرصت شغلی و یا یک زمینه کارآفرینی را جهت اخذ اقامت فنلاند فراهم آورد تا پس از بازگشت از فنلاند بتواند برای انواع دیگر ویزا نظیر ویزای کار و یا اخذ اقامت کارآفرینی اقدام نماید.
روش دومی که افراد در راستای اخذ اقامت فنلاند پس از ورود به کشور فنلاند اتخاذ نمایند، اقدام جهت اخذ اقامت از طریق انواع پناهندگی می باشد.

ویزای تحصیلی در فنلاند

تحصیل در فنلاند

کشور فنلاند یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را داراست و دانشگاه های معتبری در این کشور وجود دارد. در سال ۲۰۱۲ سیستم آموزشی این کشور به عنوان بهترین سیستم آموزشی دنیا معرفی شد. کیفیت بالای تدریس٬ توجه به نیاز جامعه و قراردادن تجارت و صنعت در مواد درسی و همچنین آموزش مهارت در کنار تئوری موجب شده که این کشور به یکی از کشورهای دانشجو پذیر تبدیل شود. همچنین یکی از دانشگاه های این کشور جزء صد دانشگاه برتر دنیا می باشد.
مهم ترین نقطه قوت تحصیل در فنلاند رایگان بودن کامل تحصیلات می باشد. همچنین ۱۱۵۰۰ دانشجو در کشور فنلاند از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا مشغول به تحصیل هستند. برای تحصیل در فنلاند نیاز به دانستن زبان فنلاندی نیست و دانشگاه های این کشور بیش از ۳۰۰ رشته به زبان انگلیسی ارائه می کند.
کشور فنلاند یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده و از غرب با سوئد٬ از شمال با نروژ و از سمت شرق با کشور روسیه هم مرز است. این کشور از لحاظ وسعت هشتمین کشور در اروپا می باشد و همچنین از لحاظ جمعیت پراکنده ترین جمعیت را در بین کشورهای اروپایی داراست.
فنلاند دارای جمهوری پارلمانی است با دولت مرکزی که در پایتخت آن شهر هلسینکی قرار گرفته است. جمعیت این کشور ۵.۵ میلیون نفر می باشد که ازاین تعداد ۹۰٪ آن به زبان فنلاندی و بقیه به زبان سوئدی و سایر زبان ها صحبت می کنند.

آب و هوا

آب و هوای فنلاند

آب و هوا در فنلاند بسیار متغیر است و زمستان های آن بسیار طولانی و سرد می باشد. کشور فنلاند تابستان های گرم و کوتاهی دارد. به طور کلی فنلاند را می توان کشوری ۴ فصل نامید.
در تابستان ها معمولا روزها تا ۲۰ ساعت بسته به نقطه ای که شهر در آنجا واقع شده نیز می رسد و شب ها معمولا کوتاه می باشد. دمای هوا نیز در تابستان ها بین ۲۰ تا ۳۰ درجه می باشد.
زمستان در شهر های شمالی این کشور از نوامبر تا فوریه می باشد این در حالیست که در شهر های جنوبی تر مدت زمستان کمی کوتاه تر می باشد. همچنین در شهرهای شمالی در فصل زمستان شب قطبی روی می دهد زمانی که خورشید همواره در آسمان است و غروب نمی کند. این پدیده در شمالی ترین نقطه فنلاند در زمستان ۵۱ روز طول می کشد. فصل بهار و پاییز نیز در این کشور بسیار زود گذر می باشند.

اقتصاد

بزرگ ترین بخش اقتصاد فنلاند را خدمات تشکیل داده و پس از آن نیز تولید و پالایش بیشترین بخش اقتصادی این کشور می باشد. مهم ترین صنایع این کشور را برق٬ جنگل داری٬ مواد شیمیایی٬ ماشین سازی و هر نوع صنعتی که با فولاد در ارتباط باشد تشکیل می دهد.
چند حقیقت جالب در مورد کشور فنلاند
• دارای کمترین دولت شکست خورده در دنیا
• بهترین کشور برای مادران
• چهارمین رتبه جهان برای رفاه کودکانش
• یکی از بهترین کشورها در اجرای قانون
• یکی از ۱۰ کشور دنیا برای تجارت
• دارای هفتمین سطح رفاه در دنیا
• چهارمین کشور در نوآوری
• یکی از شادترین کشورهای دنیا
• یکی از صلح آمیز ترین کشورهای دنیا

هزینه زندگی

هزینه زندگی در فنلاند همانند سایر کشورهای اسکاندیناوی می باشد و دانشجو هنگام اقدام برای کارت اقامت و یا ویزای دانشجویی باید حداقل ۶۷۲۰ یورو هزینه زندگی در سال (۵۶۰ یورو در ماه) را نشان دهد ولی این هزینه حداقل می باشد و هزینه های زندگی دانشجویی تا ۷۰۰ الی ۹۰۰ یورو در ماه نیز می تواند باشد. هزینه ها بستگی به محل زندگی و دانشگاه دارد. برای مثال زندگی در متروپلیتن هلسینکی می تواند به نسبت سایر نقاط پرهزینه تر باشد. البته دانشجویان می توانند کار نیمه وقت (۲۵ ساعت در هفته) برای پوشش هزینه هایشان انجام دهند اما به پیدا کردن کار در فنلاند نمی توان اعتماد کرد چرا که برای کار٬ حداقل مهارت زبانی (سوئدی و یا فنلاندی) احتیاج می باشد. حداقل حقوق ساعتی در فنلاند بسته به نوع کار از ۸ تا ۹ یورو می باشد. مبلغ اجاره محل سکونت می تواند بسیار متفاوت باشد و برای یک اتاق در یک آپارتمان شراکتی می تواند از ۱۶۰ یورو تا ۳۴۰ یورو در ماه باشد.
دانشجویان برای تحصیل در فنلاند درصورتیکه دوره آنها بیش از ۳ ماه باشد نیاز به مدرک اجازه اقامت یا ویزای دانشجویی دارند که برای ورود به فنلاند و قبل از ورود اجباری می باشد. این مدرک سالانه می باشد و هر سال با توجه به مدت تحصیل باید تمدید شود.

هزینه تحصیل

در حال حاضر تحصیل در مقاطع عالی تحصیلی فنلاند رایگان می باشد. البته این قانون ممکن است در آینده دستخوش تغییرات قوانین دولتی شود.

بیمه دانشجویی

بیمه درمانی برای دانشجویان اجباریست و هر دانشجویی که بیش از ۳ ماه دوره تحصیلیش طول می کشد می بایست قبل از اقدام برای ویزای دانشجویی حتما این نوع بیمه را خریداری کند.
دولت فنلاند لیستی از آموزشگاه ها و دانشگاه هایی را اعلام کرده که درصورتی که دانشجو ار آن دانشگاه ها پذیرش داشته باشد می تواند از بیمه SIP استفاده نماید.)
درصورتی که متقاضی دانشجوی دانشگاه های مذکور نباشد می بایست از بیمه های درمانی دیگر که در زیر آمده بیمه خریداری نماید:

• International Student Insurance
• Swisscare
• AON Students Insurance
• The French Assurances Courtages et Services (ACS)

هزینه بیمه SIP

بیمه SIP دو نوع می باشد:
SIP Integral: در صورتی که دانشجو تحصیلاتش زیر ۲ سال به طول انجامد باید از این نوع بیمه استفاده نماید که هزینه آن سالیانه ۴۷۲ یورو می باشد.
SIP Compliment: درصورتی که دانشجو تحصیلاتش بیش از ۲ سال طول بکشد (فوق لیسانس نیز شامل این مورد می باشد) باید از این نوع بیمه استفاده نماید که هزینه آن سالیانه ۲۵۶ یورو می باشد.
باید توجه داشت که ویزای دانشجویی بیش از مدت زمان بیمه صادر نخواهد شد.

سیستم آموزشی

تحصیل در فنلاند

در فنلاند سیستم آموزشی رایگان و از سن ۷ تا ۱۶ سالگی اجباری می باشد. علاوه بر نداشتن شهریه دولت تمامی هزینه های دانش آموزان در این مقطع تحصیلی از جمله غذا و کتاب و سایر لوازم التحریر را پوشش می دهد. مقاطع تحصیلی اجباری در فنلاند به زبان های سوئدی و یا فنلاندی می باشد که به انتخاب خانواده بستگی دارد و در طی تحصیل نیز زبان انگلیسی به دانش آموزان آموزش داده می شود.
پس از اتمام دوره اجباری تحصیلات دانش آموزان می توانند در صورت تمایل به مدرسه های علمی و کاربردی یا دبیرستان بروند که از سن ۱۶ تا ۱۹ سالگی را شامل می شود و جزء تحصیلات اختیاری می باشد.
در نهایت دانش آموزان می توانند به دانشگاه رفته و تحصیلات عالیه داشته باشند. لازم به ذکر است که کشور فنلاند امتحان ورودی برای دوره های لیسانس در دانشگاه قرار داده و معمولا اکثر رشته های دوره لیسانس به زبان فنلاندی می باشد.
دوره لیسانس در این کشور ۳ سال٬ دوره فوق لیسانس ۲ سال و دکترا نیز بین ۳ تا ۴ سال طول می کشد. دوره لیسانسیت نیز مانند دکترا می باشد با این تفاوت که تز دوره لیسانسیت با شرایط کمتر و آسان تری مورد قبول واقع می شود.

مدرک دانشگاهی

مدرک علمی و کاربردی

سن

دکترا

کار

 

لیسانسیه

 

فوق لیسانس

فوق لیسانس

+۲-۳

لیسانس

لیسانس

+۳-۴

دبیرستان

مدرسه علمی کاربردی

۱۸-۱۹

۱۷-۱۸

۱۶-۱۷

مدرسه اجباری

۱۵-۱۶

۱۴-۱۵

۱۳-۱۴

۱۲-۱۳

۱۱-۱۲

۱۰-۱۱

۹-۱۰

۸-۹

۷-۸

پیش دبستانی

۶-۷

 

دانشگاه های فنلاند

در کشور فنلاند 14 دانشگاه و 24 دانشگاه پلی تکنیک وجود دارد.

 

نام دانشگاه

رتبه در وزارت علوم

رتبه جهانی

Aalto University

عالی

196

Hanken School of Economics

عالی

+701

Lappeenranta University of Technology

عالی

+701

Tampere University of Technology

عالی

431

University of Helsinki

عالی

69

University of Eastern Finland

عالی

291

University of the Arts Helsinki

عالی

+701

University of Jyväskylä

عالی

299

University of Lapland

عالی

+701

University of Oulu

عالی

253

University of Tampere

عالی

376

University of Turku

عالی

205

University of Vaasa

عالی

+701

Åbo Akademi University

عالی

+701

دانشگاه های پلی تکنیک فنلاند

 

نام دانشگاه

رتبه در وزارت علوم

رتبه جهانی

Arcada Polytechnic

خوب

+701

Centria Polytechnic

خوب

+701

Diaconia Polytechnic

خوب

+701

HAAGA-HELIA Polytechnic

خوب

+701

Humanities Polytechnic

خوب

+701

Häme Polytechnic

خوب

+701

Jyväskylä Polytechnic

خوب

+701

Kajaani Polytechnic

خوب

+701

Karelia Polytechnic

خوب

+701

Kymenlaakso Polytechnic

خوب

+701

Lahti Polytechnic

خوب

+701

Lapland Polytechnic

خوب

+701

Laurea Polytechnic

خوب

+701

Metropolia Polytechnic

خوب

+701

Mikkeli Polytechnic

خوب

+701

Novia Polytechnic

خوب

+701

Oulu Polytechnic

خوب

+701

Saimaa Polytechnic

خوب

+701

Satakunta Polytechnic

خوب

+701

Savonia Polytechnic

خوب

+701

Seinäjoki Polytechnic

خوب

+701

Tampere Polytechnic

خوب

+701

Turku Polytechnic

خوب

+701

Vaasa Polytechnic

خوب

+701

 

شرایط پذیرش


دوره لیسانس: تحصیل در دوره لیسانس در دانشگاه های فنلاند نیاز به گذراندن امتحان ورودی دارد و همچنین تعداد کمی رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود.
دوره فوق لیسانس: داشتن مدرک زبان معتبر (اکثر دانشگاه های فنلاند نمره آیلتس ۶.۵ را جزء شرایط پذیرش خود قرار داده اند)
همچنین برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور داشتن معدل بالا الزامی می باشد.

مدارک ویزا یا اقامت دانشجویی

مدارک مورد نیاز
• پر کردن اپلیکیشن فرم
• یک عدد عکس سایز پاسپورتی
• پاسپورت معتبر (دقت نمایید که پاسپورت حتما باید امضا داشته باشد)
• نامه پذیرش
• مدرکی نشاندهنده محل اقامت شما در فنلاند
• نامه بانکی به اسم شخص متقاضی به میزان حداقل ۶۷۲۰ یورو هزینه زندگی در سال و یا ۵۶۰ یورو در ماه (نامه بانکی به اسم والدین متقاضی و یا شخص دیگر مورد قبول نمی باشد)
• مدرک نشاندهنده هرگونه بورسیه دریافتی
• نامه ای حاوی اطلاعات تماس کنونی متقاضی و شماره تلفن بمنظور پست کارت اقامت
• مبلغ ۳۳۰ یورو هزینه ویزا
• مدرک بیمه درمانی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای فنلاند با ما تماس بگیرید. 80 10 85 88 - 021

  • ۹۶/۰۹/۱۸
  • ویزای اسلواکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی