ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاخ ورسای فرانسه

کاخ ورسای فرانسه
کاخ ورسای یکی از قصرهای دوره ی لویی چهاردهم در کشور فرانسه میباشد. این قصر بزرگترین و باشکوه ترین کاخ فرانسوی بوده که این عظمت سالانه میلیون ها بازدید کننده تور اروپا را به خود جذب میکند. قصر ورسای به مدت 30 سال به عنوان میراث جهانی ثبت شده است و یکی از بزرگترین دستاوردهای هنر قرن هفدهم فرانسه میباشد . قصر ورسای هرگز نقش محافظتی قلعه قرون وسطایی را بازی نکرد. قصر ورسای، کاخ سلطنتی سابق فرانسوی و مرکز حکومت بود که در حال حاضر میراث برجسته ملی فرانسه است. این کاخ در شهر ورسای البته ورسای در آن زمان فقط یک روستا بود که در شمال فرانسه قرار دارد و در 16 کیلومتری غرب و جنوب غربی پاریس واقع شده است. در حالیکه بیش از سه قرن از زمان ساخت کاخ ورسای میگذرد اما هنوز هم چشم هر گردشگری را به خود خیره میکند.

کاخ ورسای فرانسه
لویی چهاردهم قصد داشت در شهر ورسای کاخ بزرگی بسازد که از شلوغی های پاریس دور باشد و هم اینکه همه ی بخش های دولتی را هم مرکز کند تا کنترل بیشتری بر روی آنها داشته باشد. در واقع این کاخ محل زندگی و کار هزاران اشراف زاده و همه ی درباریان شد. ساخت این قصر باعث شد که دادگاه ها ، وزارتخانه ها و دیگر اماکن دولتی به ورسای مهاجرت کنند و لویی تمام کارکنان دولتش را وادار کرد تا در ورسای زندگی کنند. کاخ لویی با عظمتی که داشت هزینه های نگه داری اش بسیار بالا بود و قسمت اعظمی از درآمد دولت صرف هزینه های کاخ ورسای میشد.
کاخ ورسای در مساحت 800 هکتاری شامل 700 اتاق میباشد. طبقه اصلی ساختمان مرکزی کاخ برای اعضای مهم خانواده سلطنتی بود. آپارتمان های خصوصی ملکه، ماری آنتوانت نیز همه در طبقه همکف قرار دارند.  طبقه اول ساختمان مرکزی آپارتمان های شیک و امروزی پادشاه و ملکه و همچنین سالن های متعدد برای سرگرمی مهمانان و اعضای دادگاه میباشد.  سالن زیبایی که به خاطر داشتن یک پنجره بزرگ بیضی سالن انتظار نامیده شده بود، که در آنجا مهمانان و شاهزادگان صبر میکردند تا پادشاه بیاید. معروف ترین اتاق کاخ، اتاق آینه ها بود که به عنوان یک تراس بزرگ توسط معمار لوئیس لووئو طراحی شده بود و به سمت باغ باز میشود. سقف اتاق آینه ای با ارتفاع 70 متری که دارد بوسیله ی لوسترهای شیشه ای زیبایی تزیین شده است، همچنین در این اتاق 17 عدد آینه ی بزرگ بکار رفته است که همه ی آنها در جهات مختلف نصب شده اند تا انعکاس بیشتری را ایجاد کنند، تمام سطح سقف این اتاق از طریق 30 اثر نقاشی شده هنرمندان فرانسوی پوشیده شده است.

کاخ ورسای فرانسه
لویی تعدادی از آپارتمان های کاخ ورسای را شخصی تنظیم کرده است. اتاق خواب خود را بزرگترین اتاق خواب قصر به اندازه ی 90 متر انتخاب کرد که در قسمت شرقی کاخ قرار دارد. این اتاق 3 درب بزرگ با امکانات امنیتی بالایی داشت که به سمت تالار آینه ها گشوده میشد. اتاق خواب پادشاه اتاق مهم و نمادین در آپارتمان های سلطنتی فرانسه است بدین جهت این اتاق با مجسمه های زیبا و بزرگ تزیین شده بود. دکوراسیون این اتاق از طلایی و نقره ای با پس زمینه ی قرمز طراحی شده است و برای زیبایی بیشتر اتاق 4 نقاشی با مضمون نویسندگان انجیل و ادای احترام به سزار والنتین د بوولن به انتخاب خود لویی چهاردهم نصب کرده بودند.
آپارتمان ملکه مجموعه ای از اتاق هایی با کاغذ دیواری های لوکس و گران قیمت پوشیده شده است در واقع اتاق ملکه دکوراسیون ملایم و آرام بخشی بود و بهترین و مرغوب ترین اجناس دکوری در آن استفاده شده بود زیرا بیشتر اوقات ملکه در این اتاق صرف میشد. ملکه ماریا ترزا همسر پادشاه لویی اولین فردی بود که در این آپارتمان ها زندگی می کرد اما در سال 1683 پس از گذراندن عمر طولانی، درگذشت. طرح نخستین طبقه کاخ کاملا متقارن بود و قسمت شمالی متعلق به پادشاه و ناحیه ی جنوبی متعلق به ملکه بود.

کاخ ورسای فرانسه
گالری جنگ های بزرگ از مهم ترین گالری های تاریخی است که توسط لوئیس فیلیپ در قصر ورسای ساخته شده است.  تقریبا این گالری تمام طبقه ی پایینی قصر را پوشش می دهد و تقریبا 15 قرن موفقیت های نظامی فرانسه را از کلوویس تا ناپلئون به تصویر کشیده شده است. گالری جنگ بزرگ بزرگترین اتاق کاخ بود که 120 متر طول و 13 متر عرض دارد. این گالری در سال 1833 طراحی شد و ساخت و سازش از همان سال آغاز شد و در سال 1837 افتتاح گردید و به عنوان یکی از برجسته ترین موزه در فرانسه معرفی شد. تمام نقاشی های گالری از زمان بازکردن آن، به صورت کامل و دست نخورده باقی مانده است و هنوز هم از چشمگیر ترین نمونه های جنگی لویی فیلیپ در گالری ورسای قرار دارد و این موزه یکی از بهترین پروژه های مهم موزه قرن نوزدهم است.

کاخ ورسای فرانسه
باغ های ورسای توسط آندره لو نتر، مشهور ترین و با نفوذ ترین معمار طبیعت در تاریخ فرانسه، طراحی شده بود و در پشت کاخ در ناحیه ی جنوبی قرار گرفته اند و همچنین در وسط باغ مجسمه های برنزی درون حوضچه های کوچک و بزرگی وجود دارد که زیبایی باغ را دوچندان کرده است، در ناحیه ی شرق کاخ ورسای، یک میدان بزرگی است که در قرن 21 میلادی عمدتا به عنوان یک پارکینگ مورد استفاده قرار میگرفت. در قسمت جنوب قصر ورسای، باغچه های بزرگ گل قرار دارند که در سال 1685 توسط هاردوین منصارت طراحی شده است در حالیکه باغچه ها با بیش از 1000 درخت از یکدیگر جدا شده اند.
در قرن نوزدهم، ورسای به سرنوشت جدیدی تبدیل شد، تبدیل به موزه تاریخ فرانسه شد که به تمام افتخارات فرانسه افزوده شد، با توجه به آرزوهای لویی فیلیپ، که در سال 1830 پادشاه فرانسه شد.  تا آغاز قرن بیستم، علاوه بر این، به مجموع های از نقاشی ها و مجسمه سازی ها افزوده شد. امروزه موزه در حال تغییر است و از سال 2008 تا به حال بعضی از اتاق های مختلف موزه برای عموم مردم بسته شده اند.
جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و تور فرانسه با ما در تماس باشید.              02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

موزه تایتانیک بلفاست
تایتانیک بلفاست یکی از بزرگ ترین بناهای ساخته شده در سال 2012 در کشور ایرلند میباشد و بهترین طراحی و تکنولوژی جهان را در اختیار دارد، در واقع ساخت موزه از سال 2009 شروع شد که بعد از 3 سال به اتمام رسید و حدود 77 میلیون پوند هزینه ساخت این ابر سازه شده است. موزه در صدمین سالگرد فاجعه ی غرق شدن کشتی تایتانیک افتتاح شد و ملکه ی انگلیس ، هیلاری کلینتون و کارگردان فیلم تایتانیک از مهمانان خاص و ویژه ی جشن افتتاحیه ی موزه تایتانیک بودند. این ساختمان در 6 طبقه بزرگ و وسیع در اطراف دریای شهر بلفاست ساخته شده است و همچنین این سازه بیش از 12.000 متر مربع مساحت دارد. ساختمان موزه تایتانیک بلفاست دقیقا در محل ساخت کشتی عظیم تایتانیک احداث گردیده است.


این موزه آثار باقی مانده کشتی تایتانیک و اتاق های شبیه سازی شده از تایتانیک در این موزه نگه داری میشود و همچنین 9 گالری بزرگ را در خود جای داده است که در آنجا آثار هنری و عکس های یادبود از حادثه ی دردناک غرق شدن کشتی تایتانیک گردآوری شده است ، البته فراموش نکنید که موزه تایتانیک بلفاست نمیتواند آثاری از کشتی تایتانیک را نمایش بگذارد، زیرا بسیاری از آثار آن مدت ها قبل به فروش رسیده است. در تور اروپا برای رسیدن به این موزه فقط یک پیاده روی کوتاه از مرکز شهر بلفاست نیاز دارید، موزه تایتانیک بلفاست نه تنها یک شاهکار معماری برای شهر است، بلکه به بزرگترین مرکز بازدیدکننده در جهان تبدیل شده است.
شهر بلفاست پایتخت ایرلند شمالی و محل مجلس نمایندگان و قانونگذاری در ایرلند شمالی میباشد .این شهر در طول دوره اختلال، درگیری و نابودی به شدت رنج فراوانی به خود گرفته است، اما به تدریج دوره ی بازگشت به یک دوره پایدار آرامش و رشد را تجربه کرده است. در آن زمان بلفاست یک شهر اقتصادی و رو به رشد در امپراطوری بریتانیا بود و همچنین بزرگترین شرکت های کشتی سازی در جهان، متعلق به این شهر بود.


موزه تایتانیک بلفاست سالانه بیش از 3.5 میلیون بازدید کننده و گردشگر را از 145 کشور جهان را جذب کرده است و جایزه جهانی جذب گردشگر از جهان را در سال 2016 به خود جلب کرده است، در واقع پربازدیدترین مکان گردشگری در جهان را از آن خود کرد و از موزه لوور ، برج ایفل و حتی از ساگرادا فامیلیا پیشی گرفت. انتظار میرود ساختمانی که در حال حاضر به عنوان تایتانیک بلفاست شناخته می شود، سالانه 425.000 بازدید کننده را جذب کند و کشور ایرلند شمالی از پذیرای آنها خواهد بود.
این قسمت از شهر بلفاست تبدیل به یک مقصد جهانی برتر و شگفت انگیز برای گذراندن اوقات فراغت و گردشگری ، کسب و کار شده است. در موزه تایتانیک بلفاست، بازدیدکنندگان میتوانند فیلم هایی با کیفیت بالا را از اتفاق هایی که بر سر کشتی تایتانیک افتاده است را مشاهده کنند. جالب است که بدانید این سازه، نمایشگاه هایی با موضوعات مشابه را در زمان های خاصی از سال برگزار میکند.
اریک آر کوهن (Eric R Kuhne) طراح مطرح ایرلندی میباشد و قصد داشت یک مکان خاص و بین المللی برای شهر بلفاست طراحی کند. طرحی که او اجرا کرد نماد کشتی ، ستاره و بلور آب را به تصویر کشید. موزه تایتانیک از آسمان، شکل ستاره ای دارد که نشان دهنده اتصال خط سفید با یک ستاره میباشد، اما وقتی از پایین نظاره گر موزه میشوید شکل ساختمان شبیه به بدنه چهار کشتی بوده و ارتفاع هر گوشه 38 متر میباشد .نمای موزه با 3000 ورق آلومینیوم نقره ای پوشیده شده است که بازتاب زیبای نور خورشید را به اطراف درخشش میدهد، ظاهر این سازه کاملا نا متقارن بوده و در زاویه ی 72 درجه مورب میباشد.


به هنگام ورود به ساختمان موزه یک دهلیز بزرگی در پیش روی شما خواهد بود و یک سری از پله برقی های شیشه ای ساخته شده که هر کدام بیش از 25 متر طول دارند و همه ی آنها در فضای مرکزی موزه در میان یکدیگر عبور میکنند، در واقع بلند ترین پله های برقی شهر بلفاست در این سازه بکار رفته است. پنج طبقه ی دیگر ساختمان از طریق پله های برقی با یکدیگر در ارتباط هستند و به بازدیدکنندگان امکان دسترسی به هر یک از 9 گالری را میدهد، در حالیکه این گالری ها در چهار بال موزه قرار دارند و برای رفت و آمد میتوانید از پله های برقی عظیم موجود در موزه استفاده کنید.
در گالری اول تابلوهایی با موضوع تاریخچه ی شهر بلفاست و آغاز صنعت کشتی سازی به نمایش گذاشته شده است. در بخش دوم وقتی وارد شدید یک داربست فولادی بزرگی میبینید که کشتی تایتانیک در حال ساخت بر روی آن قرار داده شده است و بالابرهای مخصوص گردشگران را بالا میبرند تا مراحل ساخت کشتی را ببینند و آشنا شوند. و اما در آخرین بخش گالری در گالری چهارم یک نمونه از کشتی تایتانیک غول پیکری گذاشته شده است که امکان بازدید از کابین های داخلی کشتی مانند اتاق مهمانان، اتاق کارگران و سالن های غذاخوری برای بازدیدکنندگان فراهم میباشد. در حالیکه در طول بازدید جهت افزایش اطلاعات گردشگران فیلم هایی از واقعه ی تایتانیک پخش میکنند.


در داخل و اطراف موزه امکانات استراحتی زیادی دارد، در قسمت لابی موزه نیمکت های چوبی چیده شده اند که علاوه بر رفع خستگی زیبایی دو چندانی را به محیط داخلی موزه داده است و در اطراف این نیمکت ها رستوران ها و کافی شاپ هایی ساخته شده است  که در آنجا انواع دسر ها و غذاهای اروپایی سرو میشود. اطراف بیرونی موزه پارک سرسبز و نسبتا بزرگی وجود دارد که به راحتی ساعت ها بعد از بازدید از موزه استراحت و تفریح کنید و از هوای خنک لذت ببرید.
جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و تور ایرلند با ما در تماس باشید.                  02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

دروازه براندنبورگ برلین
دروازه براندنبورگ اولین توقف گردشگری تور اروپا برای هر بازدید کننده در شهر برلین است. دروازه براندنبورگ یکی از مهم ترین آثار تاریخی شهر برلین میباشد و کمتر کسی است که نام این دروازه را نشنیده باشد. این دروازه ی قدیمی، بینش های شگفت انگیزی از تاریخ شهر را به شما ارائه می دهد. دروازه براندنبورگ یکی از برجسته ترین مکان های دیدنی برلین امروزی است که سالانه میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب میکند، فراموش نکنید که بازدید از این دروازه شما با سبک زندگی برلین آشنا خواهید شد.
در سال 1688، در زمان فریدریش ویلهلم، در مدت کوتاهی پس از جنگ سی ساله و یک قرن قبل از ساخت دروازه براندنبورگ، برلین، یک شهر کوچک با دیوارهایی به شکل ستاره بود. برای دسترسی به برلین تنها از طریق دروازههای اسپندو، سنت جورج دروازه، دروازه استالورور، دروازه کوپنیک، دروازه جدید یا دروازه لایپزیرگ امکان پذیر بود.  


ساخت دروازه براندنبورگ در سال 1788 به دستور امپراطور دوم ویلهلم آغاز شد وبا گذشت 4 سال  این دروازه با 28 متر ارتفاع و 65.5 متر عرض به طور رسمی در سال 1791 افتتاح شد. در واقع ویلهلم با ساخت این دروازه قصد داشت که این سازه به عنوان یک اثر تاریخی با معماری خاص یونانی شناخته شود و نماینده صلح باشد از این رو این سازه در ابتدا دروازه صلح نام گرفت. در ابتدا نمادی از تقسیم جنگ سرد بین برلین شرق و غرب بود اما از زمان سقوط دیوار آلمان در سال 1989، این کشور یکپارچه شده است و هم اکنون این دروازه نماد ملی صلح و اتحاد برلین است.
این سازه بر اساس طرح یونانی کارل گوتهارد لانگ ساخته شد که ایده ی اصلی آن از پروپیلائه در آکروپلیس آتن الهام گرفته شد و اولین سازه ی نئوکلاسیک در آلمان معرفی شد. دروازه براندنبورگ دارای 5 مسیر عبوری بوده و 12 ستون در اطراف خود دارد. در حالیکه بر روی تمامی ستون ها و دیوار ها حکاکی انجام شده و داستان های تاریخی را به نمایش گذاشته اند، شما با تماشای آنها به راحتی مفهوم و مضمون نقش های روی ستون ها را متوجه خواهید شد.
با وجود اینکه شهر برلین دروازه های متعددی داشت و جهت عبور و مرور مردم مورد استفاده قرار میگرفت اما در ابتدای افتتاح فقط خانواده های سلطنتی اجازه عبور از دروازه براندنبورگ را داشتند و هر کس دیگری که قصد ورود و خروج به برلین را داشت بایستی از طریق ورودی های دیگر عبور میکردند. دروازه براندنبورگ، دروازه ی پیروزی قرن هجدهم است که تبدیل به یکی از قابل توجه ترین نشانه ها در اروپا شده است و شاهد برخی از مهم ترین لحظات تاریخ مدرن بوده است.


در واقع دروازه براندنبورگ ورودی اصلی به شهر برلین بود، بر روی این دروازه یک مجسمه ی بزرگ برنزی به همراه یک ارابه و 4 اسب قرار گرفته دارد، ساخت این مجسمه به مدت یک دهه طول کشید اما در سال 1806، زمانی که برلین توسط نیروهای فرانسوی اشغال شد و شکست خورد، این مجسمه به عنوان غنیمت از شهر برلین با خود بردند و ناپلئون دستور داد به پاریس منتقل شود، پس از شکست ناپلئون در نبرد واترلو و فروپاشی امپراطوری ناپلئون بناپارت مجسمه ی کوادریگا (Quadriga) به برلین بازگشت و بار دیگر بر روی دروازه براندنبورگ نصب گردید از آن روز به بعد این مجسمه نماد آزادی نام گرفت و الهام بخش پیروزی در سراسر برلین شد.
هنگامی که قدرت نازی ها آغاز شد، دروازه براندنبورگ به عنوان نماد حزب مورد استفاده قرار گرفت . در جنگ جهانی دوم، دروازه به شدت مورد هدف گلوله ها و بمب ها قرار میگرفت و باعث افزایش انفجارهای اطراف میشد. در این جنگ اکثر ساختمان ها ، سفارتخانه ها ، خانه های شاهزادگان و هتل های بزرگ اطراف دروازه نابود شد و خود دروازه براندنبورگ هم از این قاعده مستثنی نبود و در طول این دوره به شدت آسیب دیده بود. اما با همکاری و همت باستان شناسان و با 6 میلیون یورو هزینه، مرمت و بازسازی گردید و دوباره سر پا شد.
با شرکت در تور اروپا و برای بازدید از دروازه براندنبورگ شما میتوانید آن را در هر روز از سال بازدید کنید، اما اگر قصد سفر به اروپا دارید جهت اطلاع از شرایط دریافت ویزای اروپا و تور اروپا با ما در تماس باشید. شب سال نو در دروازه براندنبورگ بهترین جشن و برنامه ها اجرا میشود، موسیقی زنده ، نمایش آتش بازی و انواع نمایش های محلی از برنامه های اصلی شب عید مردم برلین در دروازه براندنبورگ است که اجرا میشود.


دروازه براندنبورگ بین خیابان های معروف Pariser Platz و Platz des 18 Marz واقع شده است.  فقط با یک ساعت رانندگی از فرودگاه برلین به راحتی به دروازه براندنبورگ می رسید و میتوانید از زیبایی این دروازه ی کهنسال لذت ببرید. کشور آلمان یکی از کشورهای سردسیر اروپایی میباشد، بهترین زمان برای بازدید از دروازه براندنبورگ فصل تابستان میباشد، اما اگر بتوانید هوای سرد زمستان را تحمل کنید، حتما در روزهای کریسمس از آلمان دیدن کنید، در این زمان جشن های مختلفی برگزار میشود. در این مدت تقریبا 50 بازار کریسمسی در سراسر شهر برلین شروع به فعالیت میکنند که یکی از این بازارها نزدیک به دروازه براندنبورگ بوده و شما میتوانید از آنها خرید کنید و سوغاتی های شیک و زیبایی را تهیه کنید.
جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و تور آلمان با ما در تماس باشید.          02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

ویزای اسپانیا

چگونگی اخذ ویزای اسپانیا برای ایرانیان – نحوه دریافت روادید اسپانیا

پرچم اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا شامل افرادی می‌شود که قصد اقامت کوتاه مدت در اسپانیا به منظور تفریح و بازدید داشته باشند؛ ویزای توریستی اسپانیا برای دو هفته تا سه ماه صادر می‌شود و به مسافر اجازه ی کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان ویزا را نمی‌دهد.
جهت تقاضای روادید اسپانیا، حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه صورت می‌گیرد. برای دریافت فرم تقاضای روادید و تعیین وقت مصاحبه، باید به دفتر کنسولی سفارت اسپانیا در تهران مراجعه کنید و امکان تعیین وقت از طریق تلفن وجود ندارد.
توجه: به دلیل تعداد زیاد متقاضیان در ماه‌های تابستان و هم‌چنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت مصاحبه چند هفته طول بکشد؛ علاوه بر این بررسی مدارک و صدور ویزا نیز ممکن است زمان بیشتری بطلبد. بهتر است برای قطعی‌کردن تاریخ سفر، به این زمان‌ها توجه داشته باشید.
اولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری تکمیل فرم درخواست روادید کشور مربوطه است. در زمان مصاحبه، فرم تقتضای ویزا را باید همراه با دیگر مدارک ارائه دهید.
توجه: اگر خانوادگی سفر می‌کنید برای هر کدام از اعضاء باید فرم جداگانه‌ای پر کنید. این فرم باید در دو نسخه باید تکمیل شود.

توریست اسپانیا

مدارک موردنیاز

مدارکی که باید در وقت ملاقات و انجام مصاحبه همراه داشته باشید (علاوه بر فرم) شامل موارد زیر است؛
توجه : از همه‌ی مدارک باید یک کپی هم موجود باشد؛ اصل مدارک بعد از مطابقت به شما برگردانده می‌شود و کپی آن‌ها در پرونده‌ی شما در سفارت اسپانیا می‌ماند.
کلیه‌ی مدارک فارسی باید ترجمه‌ی رسمی انگلیسی شده باشند.
در صورت عدم پذیرش شما برای ویزای اسپانیا، مدارک بازگردانده نخواهد شد.
شناسنامه ایرانی
گذرنامه؛ اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از پایان مدت زمان ویزای درخواستی باشد. دو سری کپی از صفحات یک تا سیزده گذرنامه باید همراه مدارک باشد.
دو قطعه عکس رنگی
توجه: در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی روادید ذکر شده باشد، برای هر کدام از همراهان باید دو قطعه عکس رنگی در مدارک موجود باشد.
ویژگی‌های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، کم‌تر از سه‌ماه پیش گرفته شده باشد، کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس هم‌خوانی داشته باشد، در ابعاد ۴٠ در ۶٠ میلی‌متر،فاصله‌ی بین سطح بالای سر و چانه در تصویر صورت ٣٢ میلی‌متر.
طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.
دعوت‌نامه ؛ خانواده یا دوست مقیم اسپانیا شما باید اصل فرم دعوت‌نامه را برای شما ارسال کند.
اگر دعوت‌نامه ندارید، برگه‌ی رزرو هتل برای تمام مدت اقامت در اسپانیا یا مدارکی که نشان دهد شما صاحب مسکن در این کشور هستید (مانند سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت )برای کودکانی که تنها یا به همراه شخص ثالثی سفر می‌کنند، اجازه‌ی کتبی و رسمی پدر یا مادر یا قیم قانونی.

اسناد رسمی شغلی و منابع مالی؛
گواهی حساب بانکی به نام متقاضی با قید تاریخ افتتاح حساب. (میزان موجودی همراه با صورت گردش حساب)
گواهی اشتغال به کار متقاضی با قید سمت، تاریخ شروع کار، میزان درآمد و کپی لیست پرداخت حق بیمه‌های اجتماعی.
بررسی اولیه‌ی مدارک به منظور صدور روادید دو هفته به طول می‌انجامد؛ ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص شده است که شما واجد دریافت روادید هستید یا خیر.

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در ایپانیا

کشور اسپانیا با توجه به جدول آمار شرکتهای خدمات مسافرتی و توریستی، در چند سال اخیر جزو پر جاذبه ترین مناطق توریستی کشورهای جهان محسوب می شود. با توجه به موقعیت اجتماعی افراد، نظرهای متفاوتی راجع به دلیل توریستی بودن این کشور بیان شده است اما در مجموع همه آنها به مزیت های یکسانی اشاره می کنند که فقط با توجه به دیدگاه شان مهمترین عوامل را انتخاب که به اختصار در زیر بیان شده است. از مزایای مشترک می توان جاذبه های طبیعی، آب و هوای مناسب، تحصیل در معتبرترین دانشگاه ها با کمترین هزینه، شرایط اقتصادی مناسب و دیگر جاذبه های توریستی در مورد این کشور نام برد.
تحصیل در دانشگاههای معتبر با کمترین هزینه
در شهرهای بزرگ اسپانیا مانند پایتخت آن مادرید و یا بارسلونا و والنسیا دانشگاه های بسیار معتبری با رنکینگ های جهانی زیر 550 وجود دارند که از سراسر دنیا دانشجویان را به سمت خود جذب می کنند. تحصیل در این دانشگاه ها با مزایایی که نسبت به تحصیل در دیگر دانشگاه های اروپا دارد باعث محبوبیت دو چندان آنها شده است که بی شک مهم ترین آن شهریه ناچیز تحصیلات (در صورت بورس شدن) در مقایسه با دیگر کشورهای تراز اول جهان می باشد. شاید یک مقایسه ساده هزینه های تحصیل در کشورهایی همانند انگلستان، استرالیا، کانادا و آمریکا شما را به این مهم برساند که عملاً تحصیل بدون داشتن بورس تحصیلی در این کشورها غیر ممکن می‌باشد.
خدمات ویزا موندیال
• اخذ پذیرش در مقاطع بالای لیسانس
• آماده سازی مدارک جهت اخذ ویزا
• رایزنی با دپارتمان های علمی اکثر دانشگاه ها جهت اخذ چذیرش در مقطع دکترا
• اخذ بورسه از دانشگاه ها
• خدمات ترجمه
• کمک در جهت آماده سازی انگیزه نامه و رزومه
• خدمات پس از ورود در کشور ایتالیا

اطلاعات درباره اسپانیا

اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. مرز اسپانیا با پرتغال (به طول ۲۱۲۱ کیلومتر) طولانی ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است.
جغرافیای اسپانیا
کشور پادشاهی اسپانیا با مساحت 555555 کیلومتر مربع، پنجاه و دومین کشور جهان و دومین کشور اتحادیه اروپایی بعد از فرانسه به لحاظ مساحت به شمار می آید. این کشور در کناره های دریای کان تابریا (در شمال) اقیانوس اطلس (در غرب) و دریای مدیترانه (در شرق و جنوب) مجموعاً 5755 کیلومتر ساحل دارد. آب و هوا در شمال اسپانیا معتدل بوده و بخشهای مرکزی، جنوبی و شرقی دارای آب و هوای مدیترانه ای می‌باشد.
اقتصاد
اسپانیا بزرگترین تولید کننده روغن زیتون جهان است. اسپانیا در سال ۲۸۹۱ به جرگه کشورهای اتحادیه اروپا پیوسته است. اسپانیا کشوری توسعه یافته است و نهمین قدرت اقتصادی دنیا و پنجمین قدرت اقتصادی اروپا محسوب می‌شود.

مذهب
اغلب مردم این کشور کاتولیک هستند.

شهرهای اسپانیا
این کشور به موجب قانون اساسی به 71 ایالت خود مختار تقسیم میشود. هریک از ایالت های هفده گانه مذکور دارای مجلس ایالتی و دولت محلی میباشند. پایتخت اسپانیا شهر مادرید، زبان رسمی این کشور اسپانیایی و شهرهای مهم آن بارسلون، سویا، مالاگا، گرانادا، ثاراکوثا، تولد، سان سبستیان، سگویا، والنسیا و بیلبائو است.
مردم اسپانیا
کشور اسپانیا با 50 میلیون نفر، پنجاه و ششمین کشور جهان و پنجمین کشور اتحادیه اروپایی از لحاظ جمعیت به شمار میرود. بر اساس قانون اساسی اسپانیا هیچ مذهبی دین رسمی این کشور نمیباشد ولی آزادی مذهبی تا حدودی که نظم اجتماعی شناخته شده در این قانون را به خطر نیاندازد تضمین گردیده است و این درحالی است که بیش از 59% از مردم آن کاتولیک هستند. مردم این کشور به هیچ وجه نژاد پرست نیستند و برخلاف برخی کشورهای اروپایی، با تمام افراد خارجی برخورد بسیار خوبی دارند که این مورد یکی از ویژگی های زندگی در اسپانیا می باشد.

مردم اسپانا

اقامت و زندگی در اسپانیا

این کشور از اعضای اتحادیه اروپایی و نیز عضو کشورهای پیمان شنگن است. داشتن اقامت دانشجویی در این کشور شما را قادر می سازد تا بدون ویزا و کنترل گذرنامه به اکثر کشورهای اروپایی سفر کنید. اسپانیا یکی از مرفه ترین، امن ترین و زیباترین کشورهای جهان است که علاوه بر استانداردهای بسیار بالا از نظر سطح زندگی و آسایش مردم، یکی از پرجاذبه ترین کشورهای جهان برای گردشگران به شمار می آید.
5 مزیت تحصیل در اسپانیا
1. قرار گرفتن در بین ۱۰ مقصد اول دنیا برای تحصیل
2. برخورداری از فرهنگ غنی اروپای جنوبی
3. زبان اسپانیایی زبانی بین المللی است که با یادگیری آن دسترسی به دنیای لاتین آسان می شود
4. بهره مندی از انواع آب و هوا از آب و هوای ساحلی و گرم گرفته تا کوههای پوشیده از برف
5. افزایش رشته های میان رشته ای در رشته های دانشگاهی

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در بارسلونا با وجود اینکه یک شهر کاملاً بزرگ و توریستی می‌باشد و امکانات زیادی دارد در مقایسه با کشورهای دیگر اروپا بسیار پایین است. یک اتاق در منطقه خوب بارسلونا که همان منطقه دانشگاهی میباشد (300-250 یورو در ماه) به همراه هزینه آب و برق و گاز است. هزینه خوراک و پوشاک بطور متوسط برای هر نفر ماهیانه 200-150 یورو می‌باشد.
کل هزینه یک نفر در بارسلونا با امکانات یک شهر بزرگ و توریستی 500 یورو می‌باشد که با این مبلغ یک نفر به راحتی می‌تواند زندگی نماید. امکان کار در خارج از محیط دانشگاه نیز وجود دارد و حقوق متوسط برای کارهای پاره وقت (4 ساعت در روز به غیر از شنبه و یکشنبه که تعطیل است) ماهیانه 600 یورو می‌باشد و هیچ مشکل قانونی برای کار دانشجویان وجود ندارد.

دانشگاه های اسپانیا

دانشگاه های گروه یک (ممتاز)

Universidad de Alcala de Henares
Universitat Autonoma de Barcelone
Universidad Complutense de Madrid
Universitat de Barcelona
Universidad de Cantabria
Universidad de Extremadura
Universidad de Granada
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Universidad de Murcia
Universidad de Salamanca
Universidad de Santiago de Compostela
Universidad de sevilla
Universitat de Valencia
Universidad de Valladolid
Universidad de Zaragoza
Universidad del Pais Vasco
Universidad Politecnica de Madrid
Universitat Politecnica de Catalunya
Universidad Politecnica de Valencia
Universidad Autonoma de Madrid


رنکینگ این دانشگاه ها در سایت QS

رتبه دانشگاه های اسپانیا

ویزای کار در اسپانیا

کار در اسپانیا

کار در اسپانیا:

ویزای کار در کشور اسپانیا از چند طریق صورت می گیرد یکی از راه های اخذ ویزای کار این است که شخص در کشور اسپانیا یک دعوت نامه کاری از یک شخص واجد شرایط که دارای شرکت معتبر در اسپانیا است دریافت نماید که شخص نیز باید شرایط لازم را داشته باشد . یکی دیگر از شرایط لازم پذیرفته شدن برای ویزای کار این است که در آگهی پذیرفته شوید که طی مراحلی که ابتدا ۳ ماه در داخل کشور سپس ۳ماه در اتحادیه اروپا آگاهی شود اگر شخص مورد نظر پیدا نشود از ایران یا کشور دیگر نیرو می گیرند ، وقتی شخص در این آگهی پذیرش شد می تواند برای اخذ ویزا اقدام نماید. پیدا کردن کار فرما در اروپا شرایط خاصی دارد که در ادامه مطالب به طور کامل بررسی خواهیم کرد و کارفرما پس از آگهی شغل خود باید برای استخدام شخص متقاضی، حقوقی را در نظر بگیرد که کل هزینه های شخص و خانواده ی شخص را در بر داشته باشد. این حقوق باید پس از کسر هزینه مالیات محاسبه گردد که آیا برای مخارج شخص مهاجرت کننده کفایت می کند یا خیر ؟
بنابراین چنانچه عنایت فرمودید در کشور اسپانیا اخذ ویزای کار امری حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری گردد و اساساً باید کارفرما این امکان را داشته باشد که برای کارمند تقاضای اسپانیا باید مجوز داشته باشد که برای کارگر متقاضی تقاضای ویزای کار کند. در اصطلاح شخص کارفرما در کشور اسپانیا باید بتواند اسپانسر شود. در کل اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اسپانسر امری سخت است.
شما اگر مایل هستید این روش را انتخاب کنید کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲ تا ۹ ماه به طول می انجامد که شخص متقاضی می تواند بعد از چند سال ( معمولا ۲ تا ۵ سال) تقاضای اقامت دائم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور می باشد.
اخذ ویزای کار روش دیگری هم دارد ، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در برخی از کشور ها مانند استرالیا ،کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد.
ویزای این راه معمولا به نام ویزای مهارت خوانده می شود. (skilled worker) این ویزا در کشور های مختلف فرق دارد و در مورد کشور اسپانیا این امر در حل حاضر در شرایط سختی به سر می برد.
یکی از راه هایی که وجود دارد این است که ما بتوانیم در کشور اسپانیا کار فرما را پیدا کرده و به طور قانونی بتوانیم در آن کشور مشغول به کار شویم این است که به عنوان دانشجو وارد کشور اسپانیا شویم و چون در حین تحصیل اجازه کار نیمه وقت داریم می توانیم به محض این که شغلی آگهی شد آن را درخواست کنیم یا صبر کنیم که وقتی درسمان تمام شد از کارفرما در کشور اسپانیا درخواست کار کنیم، این راه از جمله راه های بسیار مناسب می باشد زیرا پس از ورود به کشور اسپانیا شخص چون به عنوان دانشجو وارد کشور شده است فرصت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند و آن را تا پس از اتمام تحصیلات خود ادامه دهد تا زمانی که بتواند از طریق این شغل اقامت کاری اخذ نموده و پس از پرداخت مالیات به مدت ۳ تا ۴ سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید. در نهایت راه های دیگری نیز برای ورود به کشور اسپانیا نیز وجود دارد که در این مقاله مختصر نمی گنجد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای اسپانیا با ما تماس بگیرید. 80 10 85 88 - 021


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

آبشار راین سوییس

آبشار راین سوییس
آبشار راین یک آبشار بزرگ در بین شهرهای زوریخ و شافهاوزن، در کشور سوییس قرار گرفته است. آبشار راین بیش از 15،000 سال پیش به آبشارهای های دنیا پیوست. این آبشار عنوان بزرگترین آبشار اروپا را از آن خود کرده است. این آبشار 15 هزار ساله با 23 متر ارتفاع با عمق 13 متری که دارد در نزدیکی شهر شافهاوزن و شمال سویس واقع شده است.  
زوریخ که در نزدیکی آبشار بوده و یکی از شهرهای سرسبز سوییس میباشد، برنامه های تفریحی و شب زنده داری و رستوران های بیشماری که دارد شهرت جهانی دارند. این شهر روی دریاچه ای زیبا به نام راین بنا شده است. شهر بسیار شگفت انگیزی که سرزندگی و شادابی زندگی در سراسر آن موج میزند. این شهر قطب اقتصادی کشور سوییس معرفی شده است و چهارمین بورس بزرگ جهان را در دل خود جای داده است. شما که در تور اروپا شرکت میکنید حتما در این شهر اقامت داشته باشید و از آبشار راین بازدید کنید زیرا از جذاب ترین اماکن تفریحی زوریخ میباشد.
اگر شما علاقه مند به زیبایی طبیعی هستید حتما آبشار راین را در برنامه ی سفر خود قرار دهید . هرچند که کل بخش های آبشار راین در هر ساعتی از شبانه روز بسیار زیبا و خیره کننده است، اما هیجان این سفر را در روز تجربه کنید. بازدید از آبشار راین یک سفر خاطر انگیز و عالی را برای شما خلق میکند.

آبشار راین سوییس
اگر می خواهید یک سقوط هیجان انگیز از ارتفاع را تجربه کنید آبشار راین بهترین انتخاب خواهد بود در واقع این آبشار برای شما یک سقوط شیرین از صخره های مرتفع خلق میکند، شما می توانید در تورهای قایق سواری راین شرکت کنید. تورهای قایق سواری در حوضه رودخانه حرکت میکنند و یک سفر رویایی را برای شما خلق میکنند، البته این تورها انواع مختلفی دارند و امکان انتخاب تورهای ساعتی یا روزانه هم وجود دارد. توجه داشته باشید که امکانات تفریحی قایق سواری از ماه اردیبهشت تا آبان ماه فراهم میباشد و البته تا پایان فصل پاییز هم میتوانید قایق سواری داشته باشید ولی در زمستان به دلیل افزایش حجم آب و سردی آب و هوا دیگر از خدمات تور قایق سواری خبری نخواهد بود.
از شهر زوریخ برای رسیدن به راین فقط 45 الی 60 دقیقه فاصله دارید برای رفتن به این آبشار امکانات دسترسی زیادی وجود دارد که از همه ی آنها قطار بهترین گزینه هستند، که دو ایستگاه از خط راه آهن به آبشار دسترسی دارد. هر دو ایستگاه در کنار سقوط قرار دارند. 45-60 دقیقه از طول می کشد. اگر بخواهید با ماشین به آبشار راین سفر کنید می توانید ماشین خود را در یکی از پارکینگ های اطراف پارک کنید زیرا پارکینگ های شارژی در هر دو طرف رودخانه راین موجود است.

آبشار راین سوییس

بعد از کلی قایق سواری و تفریح در اطراف آبشار پیشنهاد میکنیم به پارک ادونچر بروید، این پارک در قسمت شمالی آبشار قرار گرفته و یکی از زیباترین و جذاب ترین پارک طنابی میباشد. این پارک جنگلی جزء بزرگترین پارک اسپانیا محسوب میشود. پارک ادونچر کاملا مطابق با آبشار راین بوده و سرشاز از هیجان و نشاط است. پارک طنابی ادونچر شما را از درختی به درخت دیگر سر میدهند و شما نظاره گر زیبایی از آبشار و دره های سرسبز را در ارتفاعات درختان خواهید بود. در این پارک علاوه بر سرسره های طنابی ، زمین بازی و پیاده روی هم دارد که بهترین مکان برای استراحت و بازی های خانوادگی میباشد. پارک ادونچر آنقدر بزرگ است که فروشگاه هایی برای خرید و رستوران های دنج جنگلی وجود دارد و شما میتوانید بعد از کلی تفریح برای رفع خستگی به آنجا مراجعه کنید و لذیذ ترین خوردنی ها را میل کنید. اگر در ساعت های ابتدایی روز به پارک ادونچر سفر کنید جمعیت زیادی از کوهنوردان را میبینید که سرحال و سرزنده به سوی فتح ارتفاعات در حرکت هستند.
جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و تور اسپانیا با ما در تماس باشید.                  02188851080

  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

موزه پیکاسو بارسلونا
پابلو پیکاسو، یکی از مشهورترین هنرمندان قرن بیستم است که چند سال از دوره ی جوانی خود در بارسلونا گذراند. پابلو پیکاسو در یک آکادمی معتبر هنر به نام لا لونجا در شهر بارسلونا تحصیل کرد که در آنجا پدرش هم استاد بود . پیکاسو با دستاوردهای هنری برجسته ای که داشت، توانست برخی از واحد های درسی را بدون سر کلاس رفتن پاس کرد. در طی این مدت، پیکاسو با بسیاری از هنرمندان ارتباط برقرار کرد ، بسیاری از هنرمندان که او را ملاقات کردند، او را به عنوان یک هنرمند بزرگ مورد توجه قرار می دادند.  
موزه پیکاسو واقع در شهر بارسلونا و کشور اسپانیا میباشد که مجموعه های آثار هنری پابلو پیکاسو، هنرمند اسپانیایی قرن بیستم در آنجا  به نمایش گذاشته شده است. موزه پیکاسو برای دوستداران هنر و نقاشی بسیار ارزشمند و یک شاهکار میباشد.  این موزه تنها موزه اختصاص داده شده به کار و هنر پیکاسو میباشد. مجموعه ی موزه پیکاسو از پنج کاخ در کنار هم تشکیل شده است که اثار قرون وسطایی هستند که مهمترین معماری قرون وسطایی شهر بارسلونا را از آن خود کرده اند.

موزه پیکاسو بارسلونا
ایده اصلی برای ساخت این موزه از طرف دوست پیکاسو، سابارتس بود در واقع دلیل تاسیس موزه، مجموعه وسیعی از آثار پیکاسو در خانه ی سابارتس بود. از آنجایی که پیکاسو از سال 1935 شروع به نقاشی کرده بود، قرار بر این شد در این موزه همهی تابلوهای پیکاسو از ابتدا تا زمان حالش به نمایش گذاشته شود. برای انتخاب محل موزه، سابارتس پیشنهاد داد که موزه در محل تولد پیکاسو یعنی شهر مالاگا احداث شود اما خود پیکاسو با این شهر موافق نبود و پیشنهاد داد که موزه در شهر بارسلونا ساخته شود زیرا این شهر موقعیت ارتباطی و دسترسی  بسیار خوبی دارد.
موزه پیکاسو بارسلونا که امروز شاهد آن هستیم در سال 1963 افتتاح شد. از آنجاییکه پیکاسو با رژیم فرانکو مخالف بود نمیتوانست هیچ موزه ای را در اختیار بگیرد یا حتی هم نامش باشد به همین دلیل موزه ی پیکاسو در ابتدا سابارتس نام داشت. موزه ی پیکاسو در ابتدا با مجموعه ای از تابلوهای شخصی هنر پیکاسو و تعدادی از آثاری که در موزه هنر بارسلونا آویزان بود، برگزار شد. سابارتس خودش که از حامیان پیکاسو بود او بیش از 500 اثر پیکاسو را در خانه داشت که به موزه هدیه کرد، درحالی که با گذر زمان کم کم هنرهای دیگر هنرمندان به این موزه راه پیدا کردند، همچنین ژاکلین همسر پیکاسو، پس از مرگ همسرش 41 مجسمه سرامیکی و نقاشی به موزه ی پیکاسو اهدا کرد. حتی بعضی از آثار پیکاسو که قبلا در موزه های مختلف شهر بودند، برای این موزه جمع آوری شدند و در موزه ی پیکاسو قرار گرفتند. در حال حاضر حدود 4.000 اثر هنری در موزه پیکاسو به نمایش گذاشته شده است.

موزه پیکاسو بارسلونا
معروف ترین نقاشی پیکاسو گرنیکا است که در جهان غوغا به پا کرد، پیکاسو این نقاشی را در سال 1937 پس از جنگ گرنیکا و قبل از جنگ جهانی دوم ترسیم کرده است، این نقاشی داستان سیاسی پر پیچ و خمی را به دنبال خود دارد و مفهوم ضد جنگ را فریاد میزند. این نقاشی پیکاسو یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین آثار در هنر دنیا به شمار می رود درحالی که این نقاشی معروف در موزه پیکاسو بارسلونا نیست بلکه در موزه ی ملکه سوفیا در شهر مادرید نگه داری میشود.
تابلوهای پیکاسو در موزه بنا به دوره هایی که دارند دسته بندی شده اند و به نمایش گذاشته شده اند. پابلو پیکاسو، به عنوان بنیانگذار کوبیزم، یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم بود . پیکاسو با دور شدن از واقع گرایی عبادت ، روی روانشناسی و احساس در نقاشی سرمایه گذاری کرد . کارهای او تا حد زیادی به دوره های مختلف تقسیم می شود که همه متمایز و هر کدام از دوره ها از نظر درک و دیدگاه هنرمندانه بسیار مهم هستند. کارهای هنری پیکاسو معمولا به پنج دوره مختلف تقسیم میشود که عبارتند از:  دوره آبی ، دوره رز،  دوره ای تحت تاثیر آفریقا ، کوبیسم تحلیلی ، کوبیسم مصنوعی

موزه پیکاسو بارسلونا
بخشی که در موزه پیکاسو واقعا درخشش دارد و دیدگان بازدیدکنندگان را در تسخیر خود قرار داده است، کارهای اولیه پیکاسو میباشد. یک نقاشی بسیار قدیمی پیکاسو که در سال 1917 رسم شده است و در موزه وجود دارد، چشمان زیادی را به خود خیره کرده است، این نقاشی برمیگردد به زمانی که اولگا همسر اول خود را در سفر به روم ملاقات کرده است.
اگر از این موزه در تور اروپا بازدید کنید شما علاوه بر موزه از چندین کاخ تاریخی بازدید خواهید کرد، کاخ هایی که هر کدام از آنها قدمت چند صد ساله دارند و دارای زیباترین معماری هستند، البته در این دیوارهای آسیب دیده مورد بازسازی قرار گرفتند و از امنیت بالایی برخوردار میباشند. موزه پیکاسو در بین توریست های خارجی به عنوان یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین موزه های بارسلونا شناخته شده است. موزه جهت بازدید گردشگران در تمام طول هفته به غیر از روز دوشنبه دایر است و از ساعت 10 صبح تا 8 عصر کارکنان موزه پیکاسو آماده ی پذیرایی بازدیدکنندگان میباشند. موزه پیکاسو همانند دیگر موزه های دنیا قوانین مختص به خود را دارد. این موزه بدلیل مساحت وسیعی که دارد برای تماشای همه ی بخش های موزه باید مدت طولانی را پیاده روی کنید و ممکن است خسته کننده باشد، از این رو پیشنهاد میشود اگر زمان دارید در دو قسمت زمانی دیدن کنید در غیر این صورت با سرعت کمتری دیدن کنید تا خسته نشوید. نکته ی بعدی اینکه بازدیدکنندگان مجاز به عکاسی نیستند و از خوردن و آشامیدن در سطح موزه باید خودداری کنند، همچنین شما باید کیف خود را، به خصوص کوله پشتی تان را تا پایان بازدید به مسئولین امانات تحویل دهید.
جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و تور اسپانیا با ما در تماس باشید.               02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

درباره ونیز

درباره ونیز
ونیز جزیره ای در شمال ایتالیا بوده که در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته است. ونیز شهر کانال ها، هم سطح دریا بوده و به جزیره های کوچکتر تقسیم گردیده است، این مینی جزیره ها به وسیله ی کانال های آبی به هم متصل شده اند و مردم برای تردد در سطح شهر از قایق استفاده می کنند. ونیز یک شهر زیبا و رویایی ایتالیایی است. شهر آبی ونیز با جمعیت 270،000 نفری، دارای 118 جزیره میباشد و اکثر جزیره ها به وسیله ی پل در ارتباط هستند، در واقع بیش از 150 کانال اصلی توانسته این شبکه ی شهری را منسجم نگه دارد. ونیز یک مقصد توریستی جهانی است و بسیاری از افراد مشهور تاریخ از جمله نمایشنامه نویس عاشق معروف جیاکومو کازانوا  (Giacomo Casanova)، مارکو پولو کاشف زبردست ونیزی و آنتونیو ویوالدی آهنگساز مشهور ایتالیایی در شهر ونیز متولد شده اند.


سطح آب در این شهر هر ساله بیشتر شده و بالاتر می آید، ناپدید شدن و زیر آب رفتن این شهر زیبا برای یونسکو بسیار نگران کننده شده است، از آنجاییکه هنر، معماری و فرهنگ شهر ونیز شهرت زیادی دارد و باعث شدده است که ونیز به عنوان بخشی از میراث هنری و معماری تمام بشریت شناخته شود، بنابراین حفظ این میراث جزء مهمترین و پرهزینه ترین مخارج یونسکو میباشد البته در حال حاضر روش ها و ایده های مختلفی برای حفاظت از این میراث انجام شده است.
این شهر به عنوان زیبا ترین شهر ساخته شده توسط انسان است و یکی از رمانتیک ترین شهرهای اروپا معرفی شده است. با کمی گشت و گذار در کانال های ونیز به هنگام غروب آفتاب، به سمت کانال از قلب شهر عبور می کند و به فضای آرامش بخش عاشقانه ای را برای شما خلق میکند. مهم نیست که شما از شهر ونیز چه تعداد عکس یا فیلم دیده اید، وقتی برای اولین بار با تور اروپا به شهر ونیز سفر میکنید، کانال ها و کاخ هایی با معماری خاص را مشاهده میکنید، این شهر آنقدر زیبا و جذاب است که همه ی دیده هایتان فراموش میشود و سعی کنید در سفر به ونیز باتری دوربینتان همیشه شارژ داشته باشد.


سیستم حمل و نقل در شهر ونیز
ونیز دارای خیابان های باریک بسیار زیادی میباشد و باریک ترین خیابان های جهان را از آن خود کرده است، زیرا بعضی از آنها تنها 53 سانتیمتر هستند. از آنجایی در شهر ونیز امکان تردد هیچ خودرویی نیست، بدین جهت برای جابجایی از قایق استفاده میکنند، در میان کانال ها پر شده است از قایق های مختلف موتوری که آماده خدمت رسانی و جابجایی مردم هستند اما شناخته شده ترین سیستم حمل و نقل در آبراهه های ونیز، گوندولا میباشد. گوندولا حدود 600 کیلو وزن دارند و 11 متر طول دارند و از 8 گونه چوب مختلف ساخته شده اند، قایق های به شکل ظریف، براق و به رنگ سیاه و سفید هستند و گردشگران آنها را نماد شهر ونیز میدانند، هنوز هم بسیاری از گردشگران مایل به پرداخت هزینه های بالا هستند که از غروب آفتاب تا هنگام شب به وسیله ی گوندولا در میان کانال های شهر گشت و گذار کنند و آواز بخوانند. اگر اهل مطالعه ی رمان های ایتالیایی باشید میدانید که بسیاری از نویسندگان داستان های عاشقانه ی ونیزی، داستان هایشان را در میان قایق های گوندولا توصیف میکنند.


آب و هوای شهر ونیز
بهترین زمان برای شرکت در تور اروپا به خصوص تور ونیز فصل تابستان است زیرا این شهر آب و هوای نسبتا سردی دارد. به طور میانگین دمای هوا در تابستان 24 تا 27 درجه سانتیگراد میباشد، شهر ونیز در فصل بهار و پاییز بسیار زیبا و دیدنی میشود، این فصل ها رنگ های عاشقانه ای را به شهر هدیه میدهند، البته در این مدت زمان هوای ونیز نسبتا سرد است. اگر از سرما گریزان نیستید سفر به ونیز را در زمستان هم تجربه کنید، خانه های رنگی پوشیده شده از برف زیبایی خیره کننده ای را خلق میکند.


دیدنی های شهر ونیز
صحبت از دیدنی های شهر ونیز که عنوان پربازدیدترین جاذبه ی توریستی را به خود اختصاص داده است سخت است که بدانیم از کجا باید شروع کرد یا به کدام یک اولویت بیشتر داد در حالیکه این شهر به غیر از دیگر مکان های توریستی فقط 450 کاخ سلطنتی دارد. شاید بهترین راه این است که برای چند ساعت در خیابان ها و گذرگاه های کوچک ونیز قدم بزنید. کاخ دوک یکی از قصرهای ونیزی است که گردشگران هنگام ورود به ونیز، مسحور تماشای این کاخ فوق العاده میشوند در این کاخ اکثر کارهای هنرمندان ونیزی کنار هم قرار گرفته اند. کمی جلوتر به میدان سنت مارک میرسیم، بزرگترین میدان ونیز میباشد که توسط ساختمان های تاریخی با شکوهی احاطه شده است، این میدان وسعت عظیمی دارد و بهترین انتخاب برای پیاده روی با دوستان است که بعد از ساعتی پیاده روی میتوانید به خوردن فنجان قهوه ای مشغول شوید و از تماشای بناهای قدیمی و سلطنتی لذت ببرید. کانال گراند، کانال صلی ونیز میباشد در واقع کانال گراند قلب شهر ونیز است. در مسیر این کانال رستوران و مراکز خرید زیادی قرار گرفته است. خود ونیزی ها و گردشگران با قایق های مخصوص کانال گراند، یا گوندولا سنتی و زیبای ونیزی در این کانال بزرگ تردد میکنند. همچنین پل ریالتو اولین پل قدیمی است، این پل در سال 1588 بر روی کانال گراند ساخته شده است و از بهترین مکان های عکاسی در ونیز میباشد. موزه کا رتسونیکو ، تئاتر لا فنیچه ، کلیسا سن مارک و جزیره لیدو از مهمترین مکان های دیدنی ونیز هستند که در سفر به ونیز حتما بازدید کنید و بهترین لحظات و خاطره ها را در شهر رویایی ونیز ثبت کنید.
در ونیز ساختمان های تاریخی زیادی را می بینید، در واقع سازه های مدرن شهر ونیز و ساختمان هایی با طرح های سنتی که در سراسر شهر رایج هستند ، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. از آنجا که هزینه نگهداری خانه ها در ونیز بسیار زیاد است، بسیاری از مردم تصمیم به ترک آن گرفته اند.  این حقیقت که ونیز در حال غرق شدن است، دلیل دیگری برای جمعیت جمعیت شهر است. در حالیکه در 50 سال گذشته، جمعیت ونیز از 120،000 تا 60،000 نفر کاهش یافته است و برخی معتقدند که تا سال 2030 شهر ونیز تبدیل به یک پارک توریستی شود.
 اجاره آپارتمان در شهر ونیز به خصوص در تعطیلات خاص کمی گران تر از قیمت های استاندارد است . اما شما که به عنوان توریست تور اروپا به ونیز سفر میکنید، می توانید یک فضای رمانتیک را با قیمت های مناسب تحویل بگیرید.
جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و تور ونیز با ما در تماس باشید.            02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

درباره ونیز

درباره ونیز
ونیز جزیره ای در شمال ایتالیا بوده که در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته است. ونیز شهر کانال ها، هم سطح دریا بوده و به جزیره های کوچکتر تقسیم گردیده است، این مینی جزیره ها به وسیله ی کانال های آبی به هم متصل شده اند و مردم برای تردد در سطح شهر از قایق استفاده می کنند. ونیز یک شهر زیبا و رویایی ایتالیایی است. شهر آبی ونیز با جمعیت 270،000 نفری، دارای 118 جزیره میباشد و اکثر جزیره ها به وسیله ی پل در ارتباط هستند، در واقع بیش از 150 کانال اصلی توانسته این شبکه ی شهری را منسجم نگه دارد. ونیز یک مقصد توریستی جهانی است و بسیاری از افراد مشهور تاریخ از جمله نمایشنامه نویس عاشق معروف جیاکومو کازانوا  (Giacomo Casanova)، مارکو پولو کاشف زبردست ونیزی و آنتونیو ویوالدی آهنگساز مشهور ایتالیایی در شهر ونیز متولد شده اند.


سطح آب در این شهر هر ساله بیشتر شده و بالاتر می آید، ناپدید شدن و زیر آب رفتن این شهر زیبا برای یونسکو بسیار نگران کننده شده است، از آنجاییکه هنر، معماری و فرهنگ شهر ونیز شهرت زیادی دارد و باعث شدده است که ونیز به عنوان بخشی از میراث هنری و معماری تمام بشریت شناخته شود، بنابراین حفظ این میراث جزء مهمترین و پرهزینه ترین مخارج یونسکو میباشد البته در حال حاضر روش ها و ایده های مختلفی برای حفاظت از این میراث انجام شده است.
این شهر به عنوان زیبا ترین شهر ساخته شده توسط انسان است و یکی از رمانتیک ترین شهرهای اروپا معرفی شده است. با کمی گشت و گذار در کانال های ونیز به هنگام غروب آفتاب، به سمت کانال از قلب شهر عبور می کند و به فضای آرامش بخش عاشقانه ای را برای شما خلق میکند. مهم نیست که شما از شهر ونیز چه تعداد عکس یا فیلم دیده اید، وقتی برای اولین بار با تور اروپا به شهر ونیز سفر میکنید، کانال ها و کاخ هایی با معماری خاص را مشاهده میکنید، این شهر آنقدر زیبا و جذاب است که همه ی دیده هایتان فراموش میشود و سعی کنید در سفر به ونیز باتری دوربینتان همیشه شارژ داشته باشد.


سیستم حمل و نقل در شهر ونیز
ونیز دارای خیابان های باریک بسیار زیادی میباشد و باریک ترین خیابان های جهان را از آن خود کرده است، زیرا بعضی از آنها تنها 53 سانتیمتر هستند. از آنجایی در شهر ونیز امکان تردد هیچ خودرویی نیست، بدین جهت برای جابجایی از قایق استفاده میکنند، در میان کانال ها پر شده است از قایق های مختلف موتوری که آماده خدمت رسانی و جابجایی مردم هستند اما شناخته شده ترین سیستم حمل و نقل در آبراهه های ونیز، گوندولا میباشد. گوندولا حدود 600 کیلو وزن دارند و 11 متر طول دارند و از 8 گونه چوب مختلف ساخته شده اند، قایق های به شکل ظریف، براق و به رنگ سیاه و سفید هستند و گردشگران آنها را نماد شهر ونیز میدانند، هنوز هم بسیاری از گردشگران مایل به پرداخت هزینه های بالا هستند که از غروب آفتاب تا هنگام شب به وسیله ی گوندولا در میان کانال های شهر گشت و گذار کنند و آواز بخوانند. اگر اهل مطالعه ی رمان های ایتالیایی باشید میدانید که بسیاری از نویسندگان داستان های عاشقانه ی ونیزی، داستان هایشان را در میان قایق های گوندولا توصیف میکنند.


آب و هوای شهر ونیز
بهترین زمان برای شرکت در تور اروپا به خصوص تور ونیز فصل تابستان است زیرا این شهر آب و هوای نسبتا سردی دارد. به طور میانگین دمای هوا در تابستان 24 تا 27 درجه سانتیگراد میباشد، شهر ونیز در فصل بهار و پاییز بسیار زیبا و دیدنی میشود، این فصل ها رنگ های عاشقانه ای را به شهر هدیه میدهند، البته در این مدت زمان هوای ونیز نسبتا سرد است. اگر از سرما گریزان نیستید سفر به ونیز را در زمستان هم تجربه کنید، خانه های رنگی پوشیده شده از برف زیبایی خیره کننده ای را خلق میکند.


دیدنی های شهر ونیز
صحبت از دیدنی های شهر ونیز که عنوان پربازدیدترین جاذبه ی توریستی را به خود اختصاص داده است سخت است که بدانیم از کجا باید شروع کرد یا به کدام یک اولویت بیشتر داد در حالیکه این شهر به غیر از دیگر مکان های توریستی فقط 450 کاخ سلطنتی دارد. شاید بهترین راه این است که برای چند ساعت در خیابان ها و گذرگاه های کوچک ونیز قدم بزنید. کاخ دوک یکی از قصرهای ونیزی است که گردشگران هنگام ورود به ونیز، مسحور تماشای این کاخ فوق العاده میشوند در این کاخ اکثر کارهای هنرمندان ونیزی کنار هم قرار گرفته اند. کمی جلوتر به میدان سنت مارک میرسیم، بزرگترین میدان ونیز میباشد که توسط ساختمان های تاریخی با شکوهی احاطه شده است، این میدان وسعت عظیمی دارد و بهترین انتخاب برای پیاده روی با دوستان است که بعد از ساعتی پیاده روی میتوانید به خوردن فنجان قهوه ای مشغول شوید و از تماشای بناهای قدیمی و سلطنتی لذت ببرید. کانال گراند، کانال صلی ونیز میباشد در واقع کانال گراند قلب شهر ونیز است. در مسیر این کانال رستوران و مراکز خرید زیادی قرار گرفته است. خود ونیزی ها و گردشگران با قایق های مخصوص کانال گراند، یا گوندولا سنتی و زیبای ونیزی در این کانال بزرگ تردد میکنند. همچنین پل ریالتو اولین پل قدیمی است، این پل در سال 1588 بر روی کانال گراند ساخته شده است و از بهترین مکان های عکاسی در ونیز میباشد. موزه کا رتسونیکو ، تئاتر لا فنیچه ، کلیسا سن مارک و جزیره لیدو از مهمترین مکان های دیدنی ونیز هستند که در سفر به ونیز حتما بازدید کنید و بهترین لحظات و خاطره ها را در شهر رویایی ونیز ثبت کنید.
در ونیز ساختمان های تاریخی زیادی را می بینید، در واقع سازه های مدرن شهر ونیز و ساختمان هایی با طرح های سنتی که در سراسر شهر رایج هستند ، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. از آنجا که هزینه نگهداری خانه ها در ونیز بسیار زیاد است، بسیاری از مردم تصمیم به ترک آن گرفته اند.  این حقیقت که ونیز در حال غرق شدن است، دلیل دیگری برای جمعیت جمعیت شهر است. در حالیکه در 50 سال گذشته، جمعیت ونیز از 120،000 تا 60،000 نفر کاهش یافته است و برخی معتقدند که تا سال 2030 شهر ونیز تبدیل به یک پارک توریستی شود.
 اجاره آپارتمان در شهر ونیز به خصوص در تعطیلات خاص کمی گران تر از قیمت های استاندارد است . اما شما که به عنوان توریست تور اروپا به ونیز سفر میکنید، می توانید یک فضای رمانتیک را با قیمت های مناسب تحویل بگیرید.
جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و تور ونیز با ما در تماس باشید.            02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

نگاهی به تور لهستان

لهستان که از آن جواهری در اروپا یاد می شود دارای فرهنگ، تاریخ بسیار غنی می باشد. کشور لهستان اغلب از نظر دیگر همسایگان نادیده گرفته می شود، اما مملو از معماری، مناظر بسار زیبا، میراث غنی و جذاب باید در لیست سفر های هر توریستی قرار بگیرد.
با وجود خسارت های سنگین که کشور لهستان در جنگ جهانی دوم به خود دیده است، بسیاری از بنا های تاریخی خود را حفظ کرده و اغلب این بناها بازسازی شده است. قلعه هایی از قرون وسطی، کلیسا های چوبی و دریاچه های  بسیار زیبا در لهستان جهت بازدید وجود دارد.
لهستان کشوری است که کوه‌های اندکی دارد و در عوض آب فراوان در آن یافت می‌شود. همچنین آب و هوای لهستان اقیانوسی است. زمستان‌ها سرد و طاقت فرساست. درجه حرارت در تابستان تا 33 درجه بالای صفر می‌رسد.
اگر به دنبال یک سفر خاطره انگیز و تمام عیار با هزینه های متوسط هستید تور لهستان گزینه مناسبی است.
واحد پول این کشور زلوتی لهستان است که هر 10 زلوتی معادل 2.58 دلار آمریکاست. لهستان حدود 2 ساعت و 30 دقیقه از ایران عقب تر است. بنابراین در سفر خود از نظر زمانی اذیت نخواهید شد.

 

 


 مختصری درباره ورشو

ورشو با بیش از 400 سال قدمت به عنوان یک سرمایه، بزرگترین شهر کشور لهستان و یک مرکز اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.شهر ورشو یک کلان شهر شلوغ با ویژگی های تاریخی و مملو از پارک ها و بنا های تاریخی می باشد و طی سال‌های گذشته رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرده است. نکته قابل توجه درباره ورشو این است که ورشو با دیگر کشور های لهستان متفاوت است. این کشور تاریخچه ی پر از حوادث تلخ و جنگ  می باشد. نقشه این شهر به صورت منطقه ای گسترده شده است و مانند دیگر پایتخت ها نیست. با وجود بزرگ بودن شهر ورشو و جاذبه های گردشگری فراوان  این شهر مانند شهر کراکف مورد توجه قرار نگرفته است. ورشو شهری است با حال و هوای تاریخی که بافت خود را حفظ کرده است که بخش قابل توجهی از آن از جنگ جهانی دوم بازمانده است. البته تمام جاذبه ی شهر ورشو بنا ها و بازمانده های تاریخی نیست بلکه در این شهر شما بهترین رستوران ها با غذاهای عالی، بهترین سرگرمی ها را خواهید یافت که یک سفر کامل را برای شما رقم می زند.

 

 

 

آب و هوای ورشو

آب و هوای این شهر معتدل است با اینکه زمستان های  سردی دارد. اما اغلب اوقات آب و هوا به صورت مطلوبی گرم و مرطوب است با اینکه از ماه های ژوئن تا آگوست هوا کمی مه آلود می شود. زمستان فصل مناسبی برای سفر به این کشور نیست اما بهار و تابستان ورشو آب و هوای بسیار خوبی دارد و برای سفر بسیار مناسب است.

قیمت رزرو هتل  در لهستان

هتل های ورشو در اغلب طول سال رزرو هستند. ورشو شهر تجاری و بزرگی است و گاهی اوقات کنفرانس های بین المللی در این شهر برگزار می شود. که در این زمان قیمت هتل ها بالا می رود اما در زمستان ها قیمت ها به شدت کاهش می یابند. البته اگر خوش شانس باشید می توانید در برخی از آخر هفته ها هتلی خوب با قیمتی پایین را رزرو کنید. اگر دنبال هتل خوب با هزینه مناسب هستید در مرکز شهر و اطراف ناحیه الد تاون یا همان بخش قدیمی شهر به دنبال آن بگردید. البته هتل ها با کیفیت عالی هم وجود دارد که در مناطق دیگر شهر ورشو واقع شده است. در این بخش قیمت تقریبی ارائه داده شده است.

  • ۱ ستاره از قیمت پایه ۶۳ تا حداکثر  ۲۳۳ زلوتی  است. ( ۲۹۶۱۰ تا ۱۰۹۵۱۰ تومان)
  • ۲ ستاره از قیمت پایه ۱۰۱ تا حداکثر ۳۳۰ زلوتی است. ( ۴۷۴۷۰ تا ۱۵۵۱۰۰ تومان)
  • ۳ ستاره از قیمت پایه  ۱۱۴ تا ۳۹۰ حداکثر زلوتی است. ( ۵۳۵۸۰ تا ۱۸۳۳۰۰ تومان)
  • ۴ ستاره از قیمت پایه ۱۷۸ تا حداکثر ۴۵۳ زلوتی است. ( ۸۳۶۶۰ تا ۲۱۲۹۱۰ تومان)
  • ۵ ستاره از قیمت پایه ۳۷۷ تا حداکثر ۵۰۸ زلوتی است. ( ۱۷۷۱۹۰ تا ۲۳۸۷۶۰ تومان)

 

 

رستوران های ورشو

در ورشو رستوران های بین المللی با کیفیت بالا به وفور در مرکز شهر پیدا خواهید کرد. اما هزینه غذا خوردن در این رستوران ها بالا است. تمامی هتل ها همراه با صبحانه هستند .  البته اگر هتل شما صبحانه ندارد می توانید با کمی جستوجو در شهر و دنبال کردن کارگران یک صبحانه عالی با هزینه مناسب را پیدا کنید. اگر به دنبال غذاهایی بسیار خوشمزه با قیمت مناسب هستید می توانید به مغازه های کباب، Milk Bar و رستوران های ویتنامی بروید. در دوران کمونیست milk bar ها برای ارائه غذای ارزان ایجاد شدند و بعد از سقوط کمونیست بسته شدند و آنهایی که باقی ماندند همان فضای 1980 را دارند که با غذاهای ارزان و معقول ارزش یک بار تجربه کردن را دارند.
رستوران های لهستانی با قیمت مناسب کم نیست با کمی گشت و گذار آن ها را خواهید یافت. همچنین رستوران های ایتالیایی و بین المللی هم گزینه های خوبی هستند.
همچنین اگر خواهان آشپزی هستید می توانید از بازار غذای Hala Microwska خرید کنید که قدیمی ترین بازار غذاهای ورشو است که دو دو سالن تاریخی که با نمای آجری خود حال و هوای قدیمی بودن را ایجاد می کند. این بازار غذا در سال های 1899 تا 1901 ساخته شده .علاوه بر خرید در این فروشگاه می توانید در آن گشت و گذار کنید و از تماشای مردم که در حال خرید هستند لذت ببرید. از این ساختمان در جنگ جهانی دوم محل اعدام نازی ها بوده. و در قیام سال 1944 ورشو آن را به آتش کشیدند. اگر با دقت به دیوار های Hala Mirowska دقت نگاه کنید شاید آثار به جا مانده از گلوله های این قیام را پیدا کنید. از سالن های این بازار به عنوان سوپر مارکت استفاده میشود و دیگر سالن امکان چشیدن غذاها و مزه های سنتی لهستانی را فراهم کرده است.
این بازار روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 7 تا 18 باز است در روز های تعطیل هم از 7 تا 15 باز است. بازار مذکور، همه روزه پر از جمعیت مشتاقی می‌شود که به دنبال خرید مواد غذایی تازه از جمله ماهی، گوشت، سبزیجات و حتی گل‌های متنوع هستند.

حمل و نقل در ورشو

ورشو هم مانند دیگر شهر های بزرگ دنیا دارا یسیستم حمل و نقل عمومی گسترده ای است. این سیستم شامل 1500 اتوبوس، تراموا، دو خط مترو، قطارهای سریع‌السیر شهری، تاکسی .در این سیستم  تاکسی ها از همه گران تر است. پیشنهاد می شود که از تاکسی استفاده نکنید چرا که با وجود یک سیستم کامل شهری نیاز چندانی به آن پیدا نخواهید کرد.
اتوبوس ها: اتوبوس ها از شماره 100 تا 399 شماره گذاری شده اند.اتوبوس ها با شماره 300 تا 399 ، اتوبوس هایی هستند که در زمان های خاصی از هفته فعال می کنند.
اتوبوس های سریع السیر: این اتوبوس ها از شماره 499 تا 599 شماره دارند و در ایستگاه ها توقف کمتری دارند. از 400 تا 499 اتوبوبس های سریع السیری هسنتد که در زمان های خاصی از هفته فعال هستند.
خطوطی که با حرف E به همراه یک شماره مشخص شده‌اند، اکسپرس هستند که امکان جابجایی امن  بین مناطق دور افتاده و مرکز شهر را فراهم می‌کنند. این خطوط (اکسپرس) فقط در ایستگاه‌های خاصی توقف دارند، بنابراین برای اطلاع از محل توقف، بهتر است نقشه‌ی استفاده از شبکه‌ی اتوبوس ورشو را بررسی کنید.
اتوبوس‌های شبانه با حرف N به همراه اعداد به طور مثال N11 مشخص شده‌اند.
خطوط منطقه (zone lines) از 700 تا 899 شماره‌گذاری شده‌اند که خطوط 800 تا 899 شامل اتوبوس‌های فصلی می‌شوند. در تمام این خطوطی که توضیح داده شد، از بلیطی مشابه استفاده می‌شود.
مترو: مجموعا دو خط مترو در ورشو وجود دارند که مناطق عمده‌ی این شهر را به هم و مرکز شهر مرتبط می‌سازند. این خطوط از ساعت ۵ صبح تا ۱ صبح روز بعد مشغول به کار هستند، با این وجود روزهای جمعه و یکشنبه شب‌ها تا ساعت ۳ صبح هر ۱۵ دقیقه یک بار خدمات‌رسانی می‌کنند.
بلیط: بلیط‌ها را می‌توان در همه‌ی انواع مترو، اتوبوس و تراموا استفاده کرد. این بلیط‌ها را می‌توان از کیوسک‌هایی با نشانه‌ی سبز و زرد لوگوی RUCH یا در هرجایی با نشانه‌ی Bilety تهیه کرد. البته تعدادی دستگاه فروش بلیط هم در اطراف شهر وجود دارد که خوشبختانه منوی انگلیسی دارند و می‌توانید بلیط مورد نیازتان را خریداری کنید.
تور لهستان

مراکز خرید ورشو

اگر طرفدار خرید کردن هستید ورشو مراکز خرید خوبی برای علاقه مندان به خرید دارد از جمله:

مرکز خرید Factory

در این مرکز خرید می توانید از برند های معروف Mngo، Adidas، Nike، Benetton و .. با تخفیف های بالای30 درصد ارائه می دهند.

مرکز خرید Zlote tarasy

این مرکز خرید جزو یک هتل می باشد که با شیشه های مواج مشجر فضایی و گرم و صمیمی ایجاد کرده است. این مرکز خرید بیش از 200 رستوران و مغازه ،30 رستوران و کافه به علاوه دارای 8 سالن سینماست که در مرکز ورشو واقع شده است.این مرکز خرید برای مسافران تور لهستان یک روز به یاد ماندنی و کامل را می سازد.

مرکز خرید Arkadia

بزرگ ترین مرکز خرید جهان در ورشو واقع شده است. که اولین اسپانسر در PL و مطبوعات خارجی است که دارای 15 سالن تئاتر، رستوران و ... . فروشگاه Arkadia از تمامی برندها نمایندگی دارد و تمامی اجناسی که را که نیاز دارید خواهید یافت.

مرکز خرید Sadyba

اگر به دنبال محصولات بهداشتی، لباس کودکان، لوازم ورزشی، آرایشگاه، رستوران هستید این مرکز خرید برای شما عالی است.

تور لهستان

 

مرکز خرید Wola park

در این مرکز خرید زمین والیبال، اسکی، والیبال، بسکتبال هم وجود دارد.در  Wola park بوتیک مد، رستوران و مراکز خرید هم وجود دارد.

خرید در Nowy Swiat

این مسیر قسمتی از مسیر سلطنتی است که حال و هوای قرون وسطی را حفظ کرده است. البته در زمان جنگ جهانی دوم کاملا از بین رفت، که در در دوران کمونیست‌ها بازسازی شد؛ در حال حاضر از آن به عنوان چلسی ورشو یاد می‌کنند. در اطراف این خیابان پر از بوتیک و گل فروشی هاست. رستوران های عالی هم از دیگر مغازه های این خیابان است. این جا محلی است که گردشگران تور لهستان از این مکان دیدن می کنند.

تور لهستان

برخی از دیدنی های ورشو

قصر سلطنتی (Royal Castle)

این قصر در قرن 15 میلادی ساخته شده که خانه ی راهبران سیاسی لهستان بوده. این قصر آجری و زیبای سلطنتی یک از قربانیا جنگ جهانی دوم است. اما همچنان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده است. دالان‌های مرمر و تزئینات گچ‌بری این قصر بازسازی، و همچنین اتاق‌های آن یک بار دیگر به طور کامل مبلمان شد‌ه‌اند. بسیاری از آثار این قصر توسط نازی ها و ارتش سوری غارت شد اما برخی از آنها از مانند آثار رامرانت برگردانده شده است.
در طبقه زیرین قصر روند بازسازی این قصر به نمایش گذاشته شده است که علاقه مندان به صورت رایگان می توانند از آن دیدن کنند.
بازدید از این قصر در روز یکشنبه رایگان است.

تور لهستان

 

کاخ علم و فرهنگ

بلندترین ساختمان ورشو کاخ علم و فرهنگ می باشد که در طول اشغال شوروی ساخته شده است.  از این بنا به عنوان نماد سلطه شوروی در لهستان است. کاخ علم و فرهنگ پس از خروج روس‌ها در سال ۱۹۸۹ به طور عمده متروکه شد. این ساختمان میزبان کنسرت های راک می باشد .این کاخ 231 متر ارتفاع دارد. از بالای این برج می توانید چشم انداز زیبایی از شهر ورشو را ببینید. کاخ علم و فرهنگ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به روی عموم باز است. این برج همچنین میزبان موزه‌ی تکنولوژی است.

تور لهستان


پارک Lazienki

اگر از سر و صدای شهری خسته شده اید و به دنبال راهی برای خلاصی از این شلوغی هستید ، این پارک با 78 هکتار مساحت یکی از گزینه های عالی است. یک آمفی تئاتر، باغ‌های زیبا، دریاچه‌های پراکنده، و یادبودهای قهرمانان لهستانی (از جمله بنای یادبوی از فردریک شوپن)، بهترین مکان برای گذراندن یک بعد از ظهر با آرامش و دل انگیز است. در اواخر قرن هجدهم میلادی، آخرین پادشاه لهستان (استانسیلاو آگوست پونیاتوسکی) به سبک قابل توجهی در کاخی مزین در جزیره‌ای  واقع در این پارک زندگی می‌کرد. در این پارک می توانید طاووس هایی ببینید که به صورت آزادانه در پارک پرسه می زنند. کنسرت ارکستر مجلسی گاه به گاه در این پارک اجرا می‌شود. رستوران Belvedere در این پارک، تجربه‌ای شگفت‌انگیز را رقم می‌زند، اما رزرو میز و لباس رسمی ضروری است. این جا محلی است که گردشگران تور لهستان از این مکان دیدن می کنند.

تور لهستان


موزه‌ی فردریک شوپن

فردریک شوپن، یکی از آهنگ سازان و نوازندگان بسیار مشهور پیانو است. اگر به کارهای لین موسیق دا مشهور علاقه مند باشید می توانید در این موزه درباره سبک زندگی این پیانیست، نسخه‌های خطی، پرتره‌ها، پیانوها، آثار و حتی نامه‌های عاشقانه‌اش را بیابید و از آنها دیدن کنید. اگر به موسیقی کلاسیک، پیانو و به خصوص آثار شوپن علاقه‌مند هستید، به‌هیچ‌وجه بازدید از این موزه را از دست ندهید. فردریک شوپن، آهنگساز شهیر قرن نوزدهم، بیشتر عمر خود را در ورشو زندگی کرد.


تور لهستان


اُلدتاون (شهر قدیمی ورشو)

اگر تمایل به بازدید به مناطق تاریخی دارید می توانید از این شهر دیدن کنید.اُلدتاون در جنگ جهانی دوم تخریب شده که در دهه 70 میلادی زیر نظر حکومت شوروی بازسازی شد. در حال حاضر الدتاون به خاطر کلیساهای مزین سبک باروک، دیواره‌های دفاعی و معماری‌های رنگی و فوق‌العاده‌اش، به ثبت یونسکو رسیده است. در مرکز شهر قدیمی ورشو مارکت اسکوئر (میدان بازار) قرار دارد که قدمتش به دوران قرون وسطی می‌رسد. اگر می‌خواهید غذاهای خاص لهستانی را میل کنید، در اینجا می‌توانید رستوران‌های خوبی پیدا کنید که به همراه نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای سرو می‌شوند. یک مجسمه پری دریایی در این شهر وجود دارد که طبق گفته افسانه ها مراقبت از شهر ورشو را  انجام می دهد. اغلب روزها، یک بازار گردشگری در الدتاون برگزار می‌شود که درون غرفه‌های آن، تخم مرغ‌های رنگ شده، ظروف شیشه‌ای و جواهرات کهربایی به فروش می‌رسد.

 تور لهستان

اطلاعات ضروری سفر به ورشو


1. در ورشو وسایل حمل و نقل عمومی به خوبی خدمات ارائه می کنند. اگر از هتل ترانسفر فرودگاهی ندارید می توانید از اتوبوس استفاده کنید که حدودا یک یورو هزینه دارد. البته می توانید از تاکسی هم استفاده کنید که به ازای هر 3 کیلومتر جا به جایی حدود 4 تا 6 یورو دریافت می کنند.          همچنین می توانید از تراموا و مترو هم استفاده کنید که هزینه بلیط آنها یک یورو می باشد. اگر دنبال یک هتل با قیمت مناسب می باشید اطراف منطقه old town پیدا خواهید کرد. همچینین با 20 تا 30 یورو می توانید از خوابگاه ها استفاده کنید.
2. اگر علاقه مند به کرایه ماشین هستید می توانید از ساعت 8 تا 18 از ماشین استفاده کنید. می توانید کرایه را با coins  یا city card  پرداخت کنید.
3. اگر جزو افرادی هستید که علاقه به کنسرت دارید می توانید به دیدن و Philharmnoic و اپرای ملی لهستانی بروید.
4. این شهر برای افرادی که علاقه مند به کارهای هیجان انگیز هستند هم تور های Alternative nightlife و تور دوچرخه سواری برگزار می کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره تور لهستان با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید؛ کارشناسان مجرب ما پاسخگوی شما می باشند.


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

کلیسای جامع فلورانس ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس ایتالیا
این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای ایتالیا است و نام رسمی این کلیسا سانتا ماریا دل فیوره میباشد. گنبد کلیسای جامع فلورانس لقب بزرگترین گنبد آجری در جهان را تاکنون از آن خود کرده است. کلیسای جامع، کلیسای اسقف اعظم کاتولیک روم میباشد. کلیسای جامع فلورانس کلیسایی است که علاوه بر بزرگی، زیبایی درونش زبانزد گردشگران تور اروپا میباشد، وقتی وارد کلیسا شوید کاشی های رنگی و طرحدار روی زمین چشمان شما را به خود جذب خواهد کرد، اما با کمی بازدید و مشاهده ی اطراف تان تابلوهای زیبایی را روی دیوارها میبینید که هر کدام شاهکارهای گران قیمت هنرمندان ایتالیایی میباشد، همچنین درون گنبد از ابتدا تا انتها نقاشی های منحصر به فرد ایتالیایی ترسیم شده است و رنگ های گرمی که در آنها بکار رفته است باعث میشود شما را ساعت ها به خود خیره کند.

کلیسای جامع فلورانس ایتالیا
کلیسای جامع توسط آرنولفو دی کامبیو به گونه ای طراحی شده است که ساختار مذهبی شهر را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. ساخت و ساز کلیسای جامع در سال 1367 به پایان رسید در حالیکه کلیسای جامع با ظاهر سنگ مرمر های رنگی مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا، کلیسا هیچ سقفی نداشت و در زمستان و تابستان زیر نور آفتاب و بارندگی های متعدد کم کم رو به تخریب میرفت که پدران فلورانس به نگرانی و ترس افتادند، بعد از مشورت طولانی تصمیم گرفته شد که یک گنبد بزرگی روی سقف کلیسا ساخته شود. اما ساخت گنبدی به بزرگی 45 متر کار چندان آسانی نبود زیرا این گنبد باید وزن پایینی داشته باشد تا ریزش نکند. در واقع ساخت بزرگترین گنبد در جهان بر روی یک کلیسای آماده شده باید کمترین خطا را داشته باشد.
ساخت و ساز کلیسای جامع فلورانس در سال 1296 آغاز شد و عمدتا در مدت بیش از 100 سال تکمیل شد. کلیسای جامع در پایان قرن 13 توسط آرنولفو دی کامبیو آغاز شده بود و بعد از گذشت سالهای زیادی به اتمام رسید و گنبد های آن در قرن 15 توسط فیلیپو برونلسکی (Filippo Brunelleschi) طراحی و ساخته شد.  در ایتالیا گنبدهای چشمگیر بسیاری، به خصوص در کلیساها وجود دارد ، اما گنبد کلیسای جامع فلورانس متفاوت از بقیه میباشد. داستان جالب این گنبد به نحوه ی ساختش برمیگردد، اساسا این گنبد توسط یک نابغه ی طلاساز ایتالیایی و به صورت انفرادی ساخته شده است و از او به عنوان پدر معماری رنسانس به یاد میشود.


رهبران پروژه ی گنبد می دانستند چه می خواهند، آنها بزرگترین گنبد در جهان را میخواستند اما خواسته ی آنها با یک مشکل بزرگ رو به رو بود، اینکه کل کلیسا ساخته شده بود و مورد استفاده قرار میگرفت و فقط ساخت گنبد باقی مانده بود. این ساخت و ساز همراه با مشکلاتی بود که باید رعایت میشد.
بنابراین در سال 1418، مسابقه ای برای طراحی گنبدی ایده آل انجام شد، جایزه ی این مسابقه 200 سکه ی طلا و یک شهرت تاریخی بود. در این مسابقه معماران برجسته ای از سن به فلورانس آمدند و طرح های خود را ارائه دادند. ساخت یک ستون بزرگ در وسط کلیسا، استفاده از سنگ های اسفنجی آتشفشان در ساخت گنبد از ایده هایی بود که معماران ارائه کرده بودند. اما شرکت کننده ی دیگری به نام فیلیپو برونلسکی که یک طلاساز ایتالیایی بود، وعده داد نه یکی بلکه دو گنبد میتواند بسازد، به طوری که یکی در داخل دیگری قرار گرفته باشد و بدون نیاز به داربست و هزینه های عظیم و گران قیمت بسازد. اما برونلسکی از ترس اینکه طرحش مورد سرقت قرار گیرد ، از جزئیات طرحش هیچ توضیحی ارائه نداد اما این عمل او باعث شد که یک روند طولانی برای دریافت تاییدیه از سوی پدران کلیسا طی کند. با وجود این که طرح فیلیپو برونلسکی در سال 1418 وارد مسابقه شده بود، اما در سال 1420 و بعد از کلی جنجال و مشقت پذیرفته شد.


گنبد هایی که فیلیپو برونلسکی ساخته است هر دو در یک راس قرار گرفته اند، گنبد درونی از داخل کلیسا قابل رویت میباشد که درون یک گنبد بزرگتر و عریض تر قرار گرفته است. برونلسکی حلقه هایی از جنس آهن، سنگ و چوب ساخت که دیوارها را به آن متصل کرده است تا استحکام کافی داشته باشند و از فروپاشی کلیسا جلوگیری شود. در نهایت فیلیپو برونلسکی شاهکاری خلق کرد که توانایی مقابله با صاعقه‌، زمین لرزه و از همه مهمتر گذشت زمان را داشته و خواهد داشت و همچنین منظره ی مسحور کننده ای را برای بینندگان کلیسای جامع فلورانس ساخته است.
سرانجام با گذشت مدتی در 15 آوریل 1446، فیلیپو برونلسکی بر اثر یک بیماری ناگهانی فوت شد و در کلیسای کلیسای جامع دفن شده است. البته مجسمه هر کدام از این معماران مهم را می توان در خارج و سمت راست کلیسای جامع مشاهده کرد.


کلیسای جامع فلورنس در 7 روز هفته باز است و آماده بازدید میباشد، اما در شرایط خاص در زمان هایی که دولت اعلام کند، کلیسا بسته است بدین جهت قبل از بازدیدتان در تور اروپا حتما به سایت کلیسا مراجعه کنید و از باز بودنش اطمینان حاصل کنید. از آنجا که مجتمع کلیسای جامع فلورانس یک مکان مذهبی فعال برای عبادت است، به هنگام بازدید از آنجا باید لباس مناسب پوشیده شود . این به این معنی است که هم مردان و همچنین زنان باید لباس هایی را که پوشش کامل دارند بپوشند، هر فردی که لباس نامناسب پوشیده باشد اجازه ورود نخواهد داشت.
خوردن غذا و نوشیدنی های باز در کلیسا مجاز نمیباشد، حیوانات خانگی اجازه ی ورود ندارند و همچنین تلفن های همراه باید خاموش شوند تا هیچگونه اشعه ی آسیب زایی در فضا پخش نشود. بازدیدکنندگان عکاس مجاز به عکس برداری هستند اما بدون فلاش ، بدون سه پایه و یا هرگونه ابزار سلفی. البته کلیسای جامع فلورانس مانند بقیه موزه ها در فلورانس، شما مجاز به ورود یک چمدان بزرگ نخواهید بود.
جهت اطاع از آفرهای تور اروپا و تور ایتالیا با ما در تماس باشید.              02188851080


 

  • ویزای اسلواکی