ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زمان تور لهستان و مدت اقامت در هر شهر مناسب من نیست، چکار کنم؟

همه چیز به شما بستگی دارد. دوست دارید تنها در یک شهر اقامت داشته باشید یا تور شما شامل چند شهر باشد؟ به چه شهرهایی علاقه دارید؟ دوست دارید زمان رفت و برگشت سفرتان را خودتان تعیین کنید؟ بسیار خب! پس ما تور مناسب با شرایط شما را ارائه می دهیم. هر چند روز اقامت، در هر هتل، با هر پرواز و در هر تاریخی که شما بخواهید! پس همین الان با ما تماس بگیرید.


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

تور لهستان شامل چه خدماتی است؟

خدمات آژانس سفری دیگر برای مسافران گرامی تور لهستان و تور اروپا شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما می باشد و همچنین ترانسفر خصوصی با راهنمای انگلیسی زبان، تور لیدر انگلیسی زبان در شهرهای ورشو، کراکوف، وی یلیژکا، پراگ و ... بیمه مسافرتی ، خدمات اخذ ویزا، رزرو هتل های چهار و پنج ستاره می باشد.


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

بهترین وقت برای سفر به لهستان چه زمانی است؟

لهستان آب و هوایی کاملا اروپایی دارد و بهار بهترین زمان برای سفر با تور لهستان به کشور لهستان می باشد و این فصل شلوغ‌ترین فصل مسافرت به کشور لهستان است در فصل بهار می توانید در مناطق کوهستانی، پیاده روی در طبیعت زیبای کشور لهستان را تجربه کنید و از شکوفه ها تازه پدید امده بهره ببرید. میانگین دمای هوا در حدود ۲۴ درجه‌ی سانتیگراد است.


 


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

 میدان گندارمن مارکت
میدان گندارمن مارکت یا میدان ژاندرمری مارکت یکی از زیباترین میادین برلین محسوب میشود. در وسط این میدان مجسمه فردریش شیلر، شاعر آلمانی نصب شده است. گردشگرانی که از این میدان بازدید دارند می توانند نمایی از بنای کلیساهای زیبایی چون کلیسای جامع آلمانی و فرانسوی و همچنین سالن کنسرت را مشاهده کنند. نام این میدان از روی نام هنگ سواره نظامی گرفته شده که تا سال 1773 میلادی در این مکان وجود داشتند. جی. اِی. نیرینگ نام فردی است که سنگ بنای این میدان را که در ابتدا لیندن مارکت نامیده شده بود، در سال 1668 میلادی بنا نهاد. امروزه این میدان به نام گندارمن مارکت شناخته شده است. این میدان در زمان جنگ جهانی دوم، بسیار تخریب شد. به مناسبت دویست و پنجاهمین سالگرد تأسیس آکادمی علوم پروس به نام میدان آکادمی نیز نامیده میشود.

میدان گندارمن مارکت در ناحیه برلین شرقی یکی از جاذبه هایی است که در برنامه های تور اروپا و تور آلمان به عنوان یک مکان عمومی برای تفریح و بازدید گنجانده می شود. روزگاری، سربازان در این میدان میچرخیدند، اما امروزه میدان پر از مردم برلین و توریست ها شده است که در سرتاسر آن قرم میزنند. گفته میشود که میدان گندارمن مارکت، زیباترین میدان عمومی در برلین و شاید زیبا ترین میدان در ناحیه شمالی آلپ باشد. مجموعه ای تشکیل شده از یک خانه کنسرت و دو ساختمان کلیسا و برج هایشان با  هماهنگی کامل در این میدان دور هم جمع شده اند. در تابستان، گروه ارکسترها زیباترین ملودی های کلاسیک را در کلاسیک اوپن ایر می نوازند و در زمستان میدان به یک سرزمین عجایب زمستانی با یک بازار کریسمس تغییر کاربری می دهد.

این میدان رویدادهای خاص و بناهای بسیار تاریخی را در کل شهر برلین دربر میگرد. رستوران ها و کافه های مختلفی در اطراف آن وجود دارد که می توانید در آنها نشسته و استراحت کنید، و یا از مغازه ها و بوتیک های باکلاسی  در اطراف میدان و همچنین در جاده ی نزدیک آن، فریدریکستاد خرید کنید. دوستداران فرهنگ می توانند به اجرهای فوق العاده موسیقی در سالن کنسرت بروند و یا برای افرادی که به دنبال کسب و کارهای بین المللی هستند، این میدان مرکز شهر برلین محسوب می شود و با هتل های معروف خود، بانک ها، دفاتر، درمانگاه ها و بنگاه هایی که دارد، راحتی را برای این افراد و اشخاص شرکت کننده در تورهای آلمان به همراه می آورد.

میدان گندارمن مارکت

تاریخچه میدان گندارمن مارکت

بخش فردریکستاد ، در اواخر قرن هفدهم توسط فریدریش  اول با توجه به نقشه های یوهان آرنولد نیرینگ ساخته شد. ساکنان اصلی آن پناهندگان هوگونات از فرانسه بودند ، به همین دلیل یک کلیسا به جامعه پروتستان فرانسوی و به عبارت دیگر طرفداران مارتین لوتر در این میدان داده شد. میدان نامش را از هنگ سواره نظام  خاندان "گنز د آرمز" دریافت کرد که اصطبل هایشان توسط فریدریش دوم تخریب شده بود. بین دو کلیسا، یک تئاتر جدید، که اکنون به نام کنسرتوس برلین شناخته می شود، ساخته شد.

درست در وسط میدان، در مقابل ساختمان تیاتر کنسرتوس، مجسمه شاعر معروف آلمانی، فریدریش شیلر قرار دارد. این مجسمه در این میدان وجود نداشت تا اینکه حدود دوازده سال پیش فواره سنگی در کار گذاشته شد و بعد از آن بود که از مجسمه رونمایی شد. بعد از جنگ جهانی دوم، میدان در میان ویرانه ها رها شد. تا اینکه در دهه 1970، دولت برلین شرقی آن را به شکل امروزی اش بازسازی کرد. میدان گندارمن مارکت در سال 1950 به نام پلاتز در آکادمی (میدان آکادمی) تغییر نام داد، و در سال 1991 پس از احیای دوباره، به نام قدیمی خود یعنی گندارمن مارکت نامگذاری شد.

میدان گندارمن مارکت

یک گنبد، که کلیسا نیست

میدان گندارمن مارکت تحت فرمان فریدریش دوم در قالب فعلی خود ساخته شد - با یک مجموعه معماری هماهنگ که توسط گرگ کریستین اونگر طراحی شده بود. کارل فون گونتارد هر دو ساختمان فردریکستاد فرانسه و کلیسای لوتری تا تقریبا بالای برجهای گنبدی شکل بلندشان تزئین کرد. اگر چه برج ها به نام داچر دام (کلیسای کاتولیک آلمان) و فرانچستر دام (کلیسای فرانسوی) ( دام به معنای "کلیسای جامع" در آلمان است) معروفند، اما این دو بنا کلیسا نیستند. کلمه دام برگرفته از کلمه فرانسوی گنبد می باشد.

گنبد فرانسوی در حال حاضر خانه ای ست برای نمایشگاه بوندستاگ با نمایش نقاط عطف- شکست ها و عوامل جانبی

 تاریخ پارلمان آلمان، مسیر طی شده دموکراسی در آلمان. خانه فرانسوی شامل موزه هوگونات است. قسمت پایینی ساختمان هنوز هم کلیسای جامع فرانسوی است.

میدان گندارمن مارکت

ساکن مشهور –ای. تی. آی. هافمن

ای. تی. آی. هافمن شاعر، زمانی در اینجا زندگی می کرد و زندگی شهری را در داستان خود به نام پنجره ی کناری پسر عموی من ثبت کرد. او دوست داشت وقت خود را در مغازه شراب لوتر و واگنر بگذراند. امروزه، مغازه شراب تنها دو خیابان آنطرف تر از ساختمان اصلی قدیمی خود، است.

کنسرت های کلاسیک فضای باز

هر تابستان، میدان گندارمن مارکت محل رومانتیکی برای نشستن و شرکت در کنسرت های کلاسیک برگزارشده در فضای باز

است. در پله های کنسرتوس، گروه های ارکستر، موسیقی های کلاسیک هیجان انگیز را در حالی که خورشید به آرامی در بعد از ظهر تابستان غروب میکند، اجرا میکنند.

بازار کریسمس

در طی روزهای کریسمس، یک بازار کریسمسی جذاب در میدان گندارمن مارکت برگزار می شود. غرفه های چوبی با تزئینات دوست داشتنی، اجناس صنایع دستی، غذاها و خوارکی های خوشمزه کریسمس را ارائه می دهند.

جاذبه های اطراف میدان

  • کانسرتوس
  • کلیسای جامع آلمانی
  • کلیسای جامع فرانسوی
  • فردریکستاد
  • کمیته اپن برلین
  • خیابان آنتر دن لیندن
  • میدان ببلپلاز

نام های میدان در طول تاریخ

1701 تا 1788 : لیندن مارکت

1701 تا 1786 : میتل مارکت یا فردریکستاد مارکت

1786 تا 1799: نیور مارکت

1799 تا 1950: گندارمن مارکت یا میدان ژاندارمری

1950 تا 1991: میدان آکادمی

1991 تا کنون: میدان گندارمن مارکت یا میدان ژاندارمری

 جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و  تور آلمان با آژانس سفری دیگر در تماس باشید.       

تلفن  02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

باغ‌ وحش برلین

باغ‌ وحش برلین
این مکان قدیمی‌ترین و مشهورترین باغ‌ وحش در کشور آلمان میباشد که با نام رسمی باغ جانورشناسی برلین شناخته شده است. این مکان در سال ۱۸۴۴ میلادی، در غرب برلین تاسیس شد. مساحت کنونی باغ‌ وحش و آکواریوم برلین، در حدود سی و چهار هکتار میباشد. در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۱۱ میلادی، خرس قطبی معروف چهار ساله باغ‌ وحش برلین، مرد. این خرس هر سال هزاران نفر را به باغ‌ وحش برلین جذب میکرد. او در سال اول زندگی‌اش، درآمد باغ‌ وحش برلین را پنج میلیون یورو افزایش داد. عروسک‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌های او بسیار طرفدار داشت و عکس‌هایش مدام روی جلد مجله‌های معتبر چاپ میشد. دروازه ی فیل از ورودی های این باغ وحش در نزدیکی اکواریوم قرار دارد که به علت معماری خاص سبک چینی یکی از قسمت های مورد علاقه جهانگردان برای عکاسی و گردشگری میباشد.
آکواریوم بخشی از باغ وحش برلین است که در یک ساختمان تاریخی در خیابان بوداپستر قرار گرفته است . در این آکواریوم، تعداد زیادی ماهی، تمساح و دیگر حیوانات دریایی نگهداری میشوند.

باغ‌ وحش برلین

حیوان مورد علاقه تان را در این باغ وحش ببینید، گونه های جدید جانوری را کشف کنید یا شاید یک دوست جدید در میان حیوانات با حامی شدن آنها پیدا کنید.و فراموش نکنید که دنیای پرندگان فوق العاده، خانه هیپو، و نمایش شیرهای دریایی مشهور را هم حتما چک کنید. میتوانید در تور آلمان و در سفر به شهر برلین با فرزندانتان سری هم به این باغ وحش بزنید. باغ جانورشناسی برلین نقش مهمی در حفاظت از گونه های حفاظت شده در سرتاسر جهان دارد و در برنامه های مختلف گونه های اروپایی و بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

دو فیل زانو زده، ساخته شده از سنگ ماسه الب از دو ستون سنگین پشتیبانی می کنند که در بالای آن یک سقف منحنی است که با نقاشی های شرقی طلایی و حجاریهای تخیلی تزئین شده است: حتی دروازه ورودی به باغ جانورشناسی برلین - الفانتنتور (دروازه فیل) ساخته شده در سال 1899 –منحصر به فرد است. این مکان یک باغ وحش فوق العاده است و البته قدیمی ترین در آلمان. با حدود 25000 حیوان از بیش از 2000 گونه، این مجموعه، مهمترین مجموعه در جهان است. آکواریوم باغ وحش بزرگترین آکواریوم عمومی در جهان است.  باغ وحش برلین دارای یک خانه گربه بزرگ، یک خانه کوچک و یک خانه برای حیوانات شب زیست است همچنان که بزرگترین خانه پرنده در اروپا را دارد.

دروازه فیل ورودی باغ وحش برلین

پانداهای جدید برای باغ وحش

از آنجا که باغ وحش برلین در سال 1844 افتتاح شد، دارای حیوانات معروف بسیاری، از بابی گوریله گرفته تا نات خرس قطبی بوده است. بائو بائو و یان یان پانداهای مورد علاقه همه در باغ وحش بودند، اما از زمانی که این جفت مردند، باغ وحش دیگر هیچ پاندایی نداشت. در تابستان 2017 مقامات این باغ وحش در حال مذاکره با چین بودند تا یک جفت پاندا به باغ وحش برلین انتقال دهند. محوطه جدیدی در سبک عمارت موسیقی چینی ساخته شده است. اکنون این دو پاندا به نام های منگ منگ و جیائو جینگ در تاریخ 6 جولای 2017 به باغ وحش برلین آورده شدند و شما عزیزان میتوانید برای دیدن آنها در باغ جانورشناسی برلین بلیط تهیه کنید.

دو پاندای باغ وحش برلین

تاریخچه باغ وحش

در اواسط قرن نوزدهم، طبیعت شناس مشهور الکساندر فون هومبولت، ، ماجراجوی آفریقا مارتین هینریچ لیختناشتاین، و طراح منظره پیتر جوزف لن، پیشنهاد افتتاح باغ جانورشناسی برلین را در برلین دادند. پس از سه سال ساخت مجموعه، سایت طراحی شده توسط پیتر جوزف لن، دروازه های خود را در سال 1844 باز کرد. اولین ساکنان آن حیواناتی بودند که پادشاه فریدریش ویلهلم پانزدهم از حیوانات و کرکسیون باغ وحش خود در تایگرگاردن اهدا کرد. در طول زمان، سایت باغ وحش دوباره طراحی شد و چندین بار گسترش یافت. از 3700 حیوان که قبل از جنگ جهانی دوم در این باغ وحش وجود داشت، تنها 91 تعداد جان سالم به در بردند و بسیاری از ساختمان های آن نابود شدند. امروز باغ وحش برلین،  یکی از جذاب ترین جاذبه های برلین است.

آکواریوم

آکواریوم باغ وحش، که به طور جداگانه هم میتوانید آن را بازدید کنید، زیستگاهی برای کوسه ها، پیراناس ها، ماهی های صخره ای مرجانی و گیاهان دریایی است.  تراریوم حاوی حشرات، دوزیستان و خزندگان است. عروس دریایی در سیلندرهای شیشه ای قرار دارند. این آکواریوم خانه ای برای 13000 حیوان است. شما همچنین می توانید مار ها، تمساح ها، عنکبوت ها و حشرات معجزه آسایی را در این مکان پیدا کنید. خطرناک ترین ساکن این آکواریوم، بیوه سیاه، تنها یک سانتی متر طول دارد و احتمالا بهترین حیوان محبوب در آکواریوم برلین است.

آکواریوم باغ وحش برلین

زمان غذا دادن به حیوانات و تورهای آموزشی در باغ وحش

چه گرگ ها باشند، چه اورانگوتان ها و چه اسب های آبی - ساعت تغذیه روزانه برای ساکنان گرسنه باغ وحش همیشه برای افراد در تمام سنین جذاب بوده است. شما می توانید یک تور ویژه برای شناخت بهتر حیوانات ثبت نام کنید و یا درباره موضوعات تخصصی مانند حیوانات آفریقا یا آمریکای جنوبی حتی در تور اروپا هم یاد بگیرید. تورهای شبانه و کارگاه های عکاسی نیز بخشی از تجربیات باغ وحش هستند.

اطلاعاتی برای خانواده ها

با تمام اتفاقات رخ داده در این مکان، باغ وحش هنوز هم یکی از محبوب ترین جاذبه های برلین برای تمام خانواده هاست. در تعطیلات تابستان و پاییز، گشت های امتحانی برای کودکان وجود دارد که می توانند در مورد ساکنان باغ وحش بیشتر بدانند. در قسمت بدون فنس باغ وحش، بزها، غازها، گوساله، گوسفند و الاغ وجود دارد که کودکان می توانند از نزدیک با این حیوانات خانگی آشنا شده و در زمین بازی از درختان بالا بروند و بازی کنند. و هنگامی که طبیعت شناسان مبتدی کوچک در این دنیا بسیار کاوش کردند و از پیاده روی خسته شدند میتوانند سفر خود را با یک ماشین دستی ادامه دهند (هزینه اجاره این ماشین ها  € 4 + € 10  می باشد.)

باغ‌ وحش برلین

ساعات بازدید باغ وحش

در زمستان از 9 صبح تا 16:30 بعد از ظهر و در تابستان 9 صبح تا 18:30 بعد از ظهر می باشد.

 جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و  تور آلمان با آژانس سفری دیگر در تماس باشید.       

تلفن  02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

دروازه برندنبورگ برلین
این مکان که مدتی برلین شرقی و غربی را بوجود آورده بود و سبب اختلاف و جدایی شده بود امروز نماد وحدت دو نیمه کشور میباشد. یک دروازه عظیم که پیکره اسب هایی وحشی چهارنعل رو بر فراز آن نصب شده اند. این دروازه طی سال های 1791 -1788 ساخته شده است. وقتی که نازی ها به قدرت رسیدند این مکان رابه عنوان نمادی از قدرت خود استفاده کردند.در اینجا یک فیلم از لحظات تاریخی زمانی که مردم شروع به عبور از مرز شرق و غرب برلین از دروازه براندنبورگ کردند پخش میشود. گاهی ده ها ماشین پلیس میدان را قرق میکنند و حزب های گوناگون بادکنک های رنگارنگ شان را به رهگذرهای خردسال هدیه میدهند. در این مکان هر نوع اعتراضی آزاد است ولی هرج و مرج و زیان رساندن به اموال عمومی پیگرد قانونی دارد. دروازه براندنبورگ در کنار میدان پاریسر واقع شده است.

 دروازه براندنبورگ برلین

دروازه براندنبورگ معروف ترین جاذبه دیدنی شهر برلین است که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده است. نمادی است برای تقسیم شهر برلین در طول جنگ سرد ولی اکنون نماد ملی صلح و اتحاد است. این دروازه نقطه عطف و نمادی با بیش از دویست سال تاریخ می باشد.

نماد سابق تقسیم شهر، بازدیدکنندگانی را به خود جذب می کرد که عادت به بالا رفتن تا ایوان برای مشاهده داشتند و میخواستند نظری هرچند کوتاه به دنیای پشت پرده آهنی بیاندازند.نیم نگاهی به طرف دیگر نوار غول پیکر مرگبار که شرق را از غرب برلین چه از نظر جغرافیایی و چه از نظر سیاسی جدا می کرد. در 12 ژوئن سال 1987 اینجا بود که رونالد ریگان فرمانروای آلمان به دشمن جنگ سردش سختگیرانه فرمان داد و با این کلمات برای او موعظه کرد: "آقای گورباچف - این دیوار را از بین ببر!". سخنرانی در برلین های غربی انجام میگرفت در سمت شرقی دروازه هم قابل شنیدن بود و سخنان رئیس جمهور وان وایزاکر که ترجمه میشد را پخش میکرد: "سوال آلمان تا زمانی که دروازه براندنبورگ بسته باشد ادامه خواهد داشت."

دروازه براندنبورگ برلین

هنگامی که آلمان پس از سقوط برلین در نوامبر 1989 دوباره متحد شد، دروازه برندنبورگ خود را به سمبل وحدت جدید برلین تبدیل کرد. این مکان به طور رسمی برای ترافیک در تاریخ 22 دسامبر 1989 افتتاح شد و 100000 نفر به این جشن می آمدند. متاسفانه جمعیت زیاد باعث شد که آسیب جدی به بنای تاریخی که نیازمند مرمت بود وارد شود. در نتیجه این مکان دوباره در 3 اکتبر 2002 به طور رسمی بازگشایی شد.

تاریخ دروازه برندنبرگ

دروازه برندنبرگ بین سالهای 1778 تا 1791 بر طبق طراحی معماری به نام کارل گوتارد لانگانس ساخته شد. این معمار برای طراحی این دروازه از پروپیلیا، دروازه ورودی آکروپولیس آتن الهام گرفته است. ساخت تزئینات آن از جمله صحنه های امدادرسانی که نشان دهنده اسطوره های یونانی بود،حدود 4 سال به طول انجامید. پادشاه پروس، فریدریش ویلهلم دوم، به دنبال یک بیانیه معماری مناسب برای ارتقاء عملکرد به ورودیه و زیرگذر بلوار بود. و بر روی یک دروازه قدیمی دستور ساخت این دروازه را داد. ابعاد دروازه شامل 65.5 متر عرض و 28 متر ارتفاع (213 * 92 فوت) است. در ابتدا این دروازه به نامفریدنستور (دروازه صلح) نامگذاری شده بود . در واقع، از زمانی که به عنوان نمادی از یک دوره صلح پس از سالهای جنگ در زمان سلطنت فردریک بزرگ معنا گرفت.

دروازه براندنبورگ برلین

در بین بناهای ماسه سنگی کلاسیک، این دروازه یکی از شاهکارهای معماری این دوره است و تنها بازمانده از بین 18 دروازه شهر می باشد. کوآدریگا، مجسمه ای که الهه پیروزی را به نمایش می گذارد، توسط یوهان گوتفرید اسکادو بر روی دروازه در سال 1793 ساخته شد و حتی می تواند از یک فاصله دور نیز دیده می شود. ارابه چهار اسبه توسط الهه بالدار صلح، هدایت می شود. در سال 1806، زمانی که برلین توسط نیروهای فرانسوی اشغال شد، ناپلئون دستور داد که کوادریگا به پاریس برده شود پس از شکست ناپلئون در نبرد واترلو، کوادریگا به برلین پیروز شده بازگردانده شد و به نماد پیروزی تبدیل گشت: یک صلیب آهنی و یک عقاب به حلقه لورل اضافه شد در همان زمان میدان کنار دروازه به میدان پاریسر تغییر نام پیدا کرد و مجسمه روی کوادریگا بعد از نام الهه رومی پیروزی، ویکتوریا نامگذاری شد. در طول جنگ جهانی دوم، دروازه براندنبورگ آسیب دیده بود اما با بمباران متحدان نابود نشده بود.

دروازه پنج مسیر عبوری دارد. مسیر وسیعتر و مرکزی برای افراد سلطنتی در نظر گرفته شد؛ مسیرهای مجاور مرکز برای استفاده اشراف و ثروتمندان بود در حالی که شهروندان عادی تنها اجازه داشتند از دو مسیر کناری استفاده کنند.

دروازه براندنبورگ برلین

نقاط دیدنی در محل دروازه برندنبورگ

هنگام بازدید از آثار تاریخی و قبل از اینکه به طرف دیگر بروید، سری هم به "رام در استیل"  (اتاق سکوت) که در قسمت شمالی واقع شده است بزنید و در آن مکان آرام و ساکت استراحت کنید. دو جاذبه مهم دیگر در طرف دروازه عبارتند از میدان پاریسر با "آکادمی در کانست" (آکادمی هنر) و سفارت آمریکا که بازسازی شده است. در میدان 18 مارس هر ساله جریان انقلاب سال 1848 که برای دموکراسی صورت گرفت را جشن میگیرند.

 جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و  تور آلمان با آژانس سفری دیگر در تماس باشید.       

تلفن  02188851080

 


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

دیوار برلین

 دیوار برلین
اینجا مکانی تاریخی است  که شهر برلین را به مدت ۲۸ سال، از سال 1961 تا 1989 به دو منطقهٔ شرقی و غربی تقسیم کرد. این دیوار که نماد جنگ سرد محسوب میشد و پس از جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۴۷، چهار کشور اصلی پیروز جنگ یعنی متفقین شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه و شوروی، کشور اشغال‌شدهٔ آلمان را به چهار بخش که هر کدام تحت کنترل یکی از آن‌ها بود تقسیم کردند، در پاسخ به فرار نزدیک دو و نیم میلیون نفر از آلمان شرقى به آلمان غربى بین 1949 تا 1961 ، به فرمان خروشچف ، دبیر اول حزب کمونیست و نخست وزیر اتحاد جماهیر شوروى، بنا شد. طول دیواری که به دور برلین غربی کشیده شده بود، ۱۵۵ کیلومتر بود که ۴۵ کیلومتر آن از وسط شهر می‌گذشت. با احداث این دیوار، شهر برلین غربی به صورت یک شهر محصور در خاک آلمان شرقی در آمد. بر بالاى آن دیوار بلند بتونى، سیم خاردار تعبیه شده است و از برج‌هاى نگهبانى از آن مراقبت میشد. دروازه‌هاى آن دیوار سرانجام در سال 1989 باز شد و مدت زیادی طول نکشید که آلمان دوباره یکپارچه شد. در تور آلمان سری به این دیوار بزنید.

تقسیم برلین

تقسیم برلین

همانطور که جنگ جهانی دوم در سال 1945 به پایان رسید، یک جفت کنفرانس متحدان صلح در یالتا و پوتسدام، سرنوشت سرزمینهای آلمان را تعیین کرد. آنها ملت شکست خورده را به چهار "مناطق اشغالی متحدین" تقسیم کردند: بخش شرقی کشور به اتحاد جماهیر شوروی سپرده شد، در حالی که بخش غربی به ایالات متحده، بریتانیا و (در نهایت) فرانسه سپرده شد.

در 22 اکتبر سال 1961، درگیری بین یک مرزبان شرق آلمان و یک مقام آمریکایی که میخواست به برنامه اپرا در شرق برلین برود در محل مرزی دیوار تقریبا منجر به صحنه ای شد که یک ناظر این صحنه را اینطور توصیف می کرد: "صحنه شبیه به یک عصر انرژی اتمی در کنار مسابقات غرب وحشی در آغل های حیوانات شده بود." در آن روز، تانک های آمریکایی و شوروی حدود 16 ساعت در محل بازرسی چارلی ایستادند. عکس های این رویارویی تصاویری آشنا و خاطره انگیز از جنگ سرد هستند.

گرچه برلین به طور کامل در داخل کشور شوروی قرار داشت (حدود 100 مایل از مرز بین مناطق اشغالی شرقی و غربی دورتر بود)، توافقنامه یالتا و پوتسدام این شهر را به بخش های مساوی تقسیم کرد. شوروی ها نیمه شرقی را گرفتند، در حالیکه دیگر متحدان غرب را تصاحب کردند. این اشغال چهار طرفه شهر برلین در ژوئن سال 1945 آغاز شده بود.

ساخت دیوار

در آن شب، نخست وزیر خروشچف به دولت آلمان شرقی اجازه داد جریان مهاجران به سمت دیگر را، با بستن مرزهای خود با ابزار مناسب متوقف کنند. تنها در دو هفته، ارتش آلمان شرقی، نیروهای پلیس و داوطلبانی از کارگران ساختمانی یک سیم مسی مصنوعی و دیواری از بلوک های بتنی که یک طرف شهر را از طرف دیگر جدا کرده بود، ساخته بودند.

قبل از ساخت دیوار، مردم برلین به راحتی و آزادانه در هر دو طرف شهر حرکت کنند: آنها از مرز شرقی و غربی برای کار کردن، برای خرید، رفتن به تئاتر و دیدن فیلم هاعبور می کردند. قطارها و خطوط مترو مسافران هر دو سمت را به هر دو طرف حمل می کردند. پس از ساخت دیوار، رفتن از سمت شرق به غرب برلین غیر ممکن شد و تنها از یکی از سه پست های بازرسی میشد رفت و آمد کرد: در هلمستد (ایست بازرسی آلفا در گفتمان نظامی آمریکا)، در دریلیندن (" ایست و بازرسی براوو") و در مرکز برلین فریدریچستراس ("ایست و بازرسی چارلی"). (درنهایت، GDR ، 12 ایست و بازرسی در طول دیوار ساخت). در هر یک از ایستگاه های بازرسی، سربازان آلمان شرقی، دیپلمات ها و مقامات دیگر را بازرسی میکردند قبل از اینکه اجازه ورود یا خروج آنها را چک کنند. به جز در شرایط خاص، مسافران از برلین شرقی و غربی به ندرت اجازه عبور از سراسر مرز و دیوار را داشتند.

 دیوار برلین

1961-1989

ساخت دیوار برلین سیل پناهندگان را از سمت شرقی به غربی متوقف کرد و بحران را در سرتاسر برلین کاهش داد. )گرچه رئیس جمهور کندی در مورد این موضوع خوشحال نبود، اما تصدیق کرد که "دیوار جهنمی بسیار بهتر از جنگ است"). در طول زمان، مقامات آلمان شرقی دیوار موقت را با دیواری که سخت تر و اندازه ای به مراتب بزرگتر داشت جایگزین کردند. یک توده بتن مسلح با ابعاد 12 فوت بلندی و 4 فوت عرض که با یک لوله بزرگ کج شده بود و طوری ساخته شده بود که بالا رفتن از آن تقریبا غیر ممکن بود. پشت دیوار در سمت آلمان شرقی، به اصطلاح "نوار مرگ" بود: یک زمین پوشیده از شن و ماسه نرم (برای نشان دادن رد پا)، نور های پروژکتوری چرخان، سگ های وحشی، تفنگ های مسلسلی و سربازان گشت زنی با دستور شلیک به ساق پای فراریان در محدوده نوار مرگ قرار گرفته بود.

در مجموع، دست کم 171 نفر که تلاش می کردند از رو یا زیر دیوار برلین به طرف دیگر بروند، کشته شده اند. فرار از آلمان شرقی غیرممکن نبود، به هرحال: از سال 1961 تا زمانی که دیوار در سال 1989 برچیده شد، بیش از 5000 آلمانی شرقی (از جمله 600 سرباز مرزی) با پریدن از پنجره های مجاور به دیوار، صعود به بالای سیمهای خاردار دیوار، پرواز با بالون های دارای هوای گرم، خزیدن در طول لوله های فاضلاب، و رانندگی به سمت بخش های نازک دیوار با سرعت های بالا موفق به عبور از دیوار شدند.

سقوط دیوار

سقوط دیوار

در 9 نوامبر 1989، زمانی که جنگ سرد در سراسر اروپای شرقی آغاز شد، سخنگوی حزب کمونیست برلین شرقی اعلام کرد که در روابط شهری خود با غرب تغییر ایجاد خواهد کرد. او عنوان کرد که از نیمه شب آن روز، شهروندان GDR آزاد خواهند بود که از مرزهای کشور عبور کنند. تمام مردم برلین شرقی و غربی در کنار دیوار جمع شدند، آبجو و شامپاین نوشیدند و آواز ("تور اووف")- به معنی دروازه را باز کنید-  خواندند. در نیمه شب، از تمام ایست بازرسی ها جمعیت زیادی از مردم به حرکت در آمدند.

بیش از 2 میلیون نفر از برلین شرقی،  از برلین غربی دیدن کردند و در مراسم و جشن آخر هفته شرکت داشتند. یکی از روزنامه نگاران در این باره نوشت "بزرگترین جشنواره خیابانی در تاریخ جهان". مردم با استفاده از چکش و کلنگ شروع به برداشتن بخش هایی از دیوار کردند.- - آنها به عنوان " مائراسپکت "شناخته می شوند، و یا "دارکوبان دیوار" - در حالی که جرثقیل و بولدوزر یکی پس از دیگری بخش های دیوار را به زمین می انداختند. به زودی دیوار از بین رفت و برلین برای نخستین بار از سال 1945 متحد شد. "فقط امروز"، یک دیوار نقاشی شده با اسپری بر روی یک قطعه از دیوار به جا مانده است. " جنگ واقعا تمام شده است." هر ساله در این مکان جشن یادبود خراب شدن دیوار برگزار می شود. اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی در تاریخ 3 اکتبر 1990، تقریبا یک سال پس از سقوط دیوار برلین، رسمی شد.

 سقوط دیوار

یادبود دیوار برلین

یادبود دیوار برلین، یک مکان یادبود مرکزی از تقسیم آلمان، قرار گرفته در وسط پایتخت است. یادبود شامل آخرین قطعه دیوار برلین با زمین های حفظ شده در پشت آن است و بنابراین به راحتی می توانید تصور کنید که چگونه عملکرد مرزها تا پایان دهه 1980 گسترش پیدا کرد. حوادثی که در اینجا اتفاق افتاده به همراه بقایای تاریخی حفظ شده و آثار دیوار مرزی بر روی صفحه ای نمایش داده می شود و به بازدید کنندگان کمک می کند تا تاریخچه تقسیم بندی آلمان را به راحتی تصور کنند. این یادبود بخشی از پی دیوار برلین است که شامل موزه مرکزی پناهندگان مارینفلد و سایت مرکزی تاریخ پرواز و مهاجرت در آلمان تقسیم شده، می باشد.

 جشن سالانه فروپاشی دیوار برلین

 جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و  تور آلمان با آژانس سفری دیگر در تماس باشید.      

تلفن  02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

 قصر شارلوتنبورگ برلین
جادوی سبک معماری روکوکو را در تور اروپا و در تور آلمان و در کاخ زیبای شارلوتن بورگ آلمان کشف کنید. این مکان دیدنی در برلین که یکی از زیباترین و بزرگترین قصرهای برلین محسوب میشود، نمونه کاملی از سبک معماری باروک بشمار میرود. این قصر به عنوان اقامتگاه تابستانی برای سوفی شارلوت همسر پادشاه فریدریش سوم، بنا گردید. این شاهکار معماری زاییده ذهن خلاق دو متخصص بزرگ به نام های مارتین گرونبرگ و یوهان آرنولد نِرینگ، می باشد. ساخت این قصر در سال 1695 میلادی آغاز و در سال 1699 انجام پذیرفت.طراحی فرانسوی به نام آندره لو نوتره که نقشه باغ های ورسای را کشید، الهام بخش فردی به نام "سیمون گوده آ" برای ساختن باغی به سبک باروک و زیباتر ساختن قصر در سال 1697 میلادی بود. این باغ با حفر خندق و احداث خیابان و گذر، از محیط اطراف آن جدا شد. در ساخت باغ از الگوهای هندسی بهره گرفته شد. دریاچه ای به نام کارپ، دورتر از باغ ایجاد شد. در قرن هجدهم میلادی، باغ شیک و مد روزی ساخته شد که بسیار طبیعی  بنظر می رسید. گئورگ اشتاینر، باغبان سلطنتی، باغ را در سال 1787 میلادی مجدداً طراحی نموده و به وضعیت ظاهری آن رسیدگی کرد. این باغ با راهنمایی های استادانه پیتر جوزف لنه به سبک باغ های انگلیسی برای فریدریش ویلهلم دوم، ساخته شد.

قصر شارلوتنبورگ برلین

تاریخ کاخ

سوفی شارلوت هانوور خواهر جوانتر جورج لوئیس هانوور بود که بر روی تخت پادشاهی بریتانیا به عنوان پادشاه جورج اول نشست. در سال 1684، سوفی شارلوت با فریدریش سوم، برگزیده براندنبورگ و سپس دوک پروس ازدواج کرد. فریدریش به سوفی شارلوت املاک بزرگ و روستای  لیتز/ لوتزو را هدیه داد که در آن زمان هنوز در خارج از برلین بود، و محل کاخ تابستانی شارلوت شد. در سال 1699 ساخت این کاخ تمام شد و در ابتدا به عنوان قصر لیتزنبرگ شناخته می شد. سوفی شارلوت، بسیار عاشق هنر، دعوت کردن شاعران، فیلسوفان، موسیقیدانان و هنرمندان بود تا در "بارگاه شعر و موسیقی " به او ملحق شوند. حتی همسرش فریدریش، تنها زمانی میتوانست او را در این جلسات ببیند که شارلوت شخصا دعوتش می کرد. پس از مرگ او، فریدریش به افتخارش نام قصر و حومه آن را شارلوتنبرگ نامید.

سوفی شارلوت تنها ملکه پروس نبود که علامت خود را در شارلوتنبورگ به جا گذاشت- همچنین ملکه لوئیز، که به طور کلی از طرف مردم عادی بسیار احترام میشد. او در سال 1810 درگذشت و در مقبره خانوادگی در کنار همسرش، فریدریش ویلهلم سوم و پسرش، به خاک سپرده شد. در طول قرن نوزدهم، کاخ شارلوتنبورگ توسط حاکمان سلطنتی به تدریج فراموش شده بود. از سال 1880، دیگر به عنوان اقامتگاه سلطنتی شناخته نمیشد و زمین های اطراف کاخ برای عموم باز بود. در جنگ جهانی دوم، قصر شارلوتنبورگ برلین به شدت آسیب دید، اما بعدها دوباره بازسازی شد.

قصر شارلوتنبورگ برلین

بازدید از کاخ

در سفرتان به شهر برلین و در تور آلمان یادتان باشد که به این کاخ سری بزنید . در نیور فلوگل ( بخش جدید) این کاخ، شما می توانید از اتاق های خواب مجلل و سالن های رقص به سبک روکوکو که به نام  گولدنس گالریا (گالری طلایی ) شناخته می شود دیدن کنید. طاقچه های  نقره ای شامل ظروف خیره کننده ساخته شده از طلا، نقره، شیشه و پرسیلن می باشد که در میزهای افقی به نمایش گذاشته شده است. در حدود 100 خدمات میز دست نخورده و سالم به جا مانده است، که یادآور شکوه ناهار خوری در سالن می باشد. نمایش چشمگیر قطعات باقیمانده از جواهرات تاج پادشاهی پروس، همراه با نشان های امپراتوری، و همچنین گنجینه های شخصی، از قبیل انفیه دان های نفیس که با  ظرافتی خاص طراحی شده و توسط فریدریش بزرگ جمع آوری شده اند، ارزش دیدن را دارند. کابینتی چینی در کاخ قدیمی - که در 1 اکتبر سال 2017 دوباره باز شد - مجموعه ای نفسگیر از بهترین ظروف آبی و سفید چینی نشان می دهد و کل اتاق را پر کرده است.

قصر شارلوتنبورگ برلین

پارک کاخ

گاهی سوفی شارلوت در پارک قدم میزد، گاهی جشن های بسیار پرخرجی را در اینجا برگزار میکرد و از باغ های باشکوه باروک لذت می برد. پارک و زمین های اطراف توسط معمار و طراح منظر فرانسوی به نام سیمون گودو، شاگرد آندره لو نتر، باغبان اصلی پادشاه لوئیس چهاردهم فرانسه در ورسای،  طراحی شده است - مدل باغ با همه گذرگاه های باغی در سراسر اروپا در دوران باروک  برابری میکند. اما مدل های محوطه سازی در طول سال ها تغییر کرده اند و جانشینان سوفی شارلوت مجددا زمین های اطراف را با قالبهای به روز خود - به عنوان یک پارک با سبک انگلیسی  -طراحی کردند. نقاط برجسته ی این پارک، شامل این موارد است: مقبره ها، کوشک چایخانه  و عمارت گلاه فرنگی جدید و یک خانه کوچک نئوکلاسیک که بر روی ویلای ناپلئونی ساخته شده است.

قصر شارلوتنبورگ برلین

مقبره

ملکه لوئیس بسیار مورد علاقه طرفدارانش بود - و زمانی که در سال 1810 درگذشت آنهم زمانی که تنها 34 سال داشت، طرفدارانش برای مدت طولانی عزادار شدند.. پادشاه فریدریش ویلهلم سوم، همسرش، برای " ملکه قلب ها" ، یک مقبره شبیه یک معبد کلاسیک در پارک ساخت. او همچنین به مجسمه ساز برجسته آلمانی -مسیحی دانیل راوچ سفارش داد که مجسمه ای از را تدفین چشمگیر لوئیس برای تزئین تابوت اش بسازد. فریدریش ویلهلم، حدود چهارده سال بعد دوباره ازدواج کرد، اما از آنجایی که همسر دومش از طبقه نجیب زادگان پایین تر بود، از زندگی درباری کم و بیش دور نگهداری می شد. هنگامی که او در سال 1873 درگذشت، در دخمه ای در مقبره زیر اتاق کفش کن، بدون هیچ مراسم یادبود و یا حتی یک نشان یادبود، دفن شد.

قصر شارلوتنبورگ برلین

کوشک چایخانه

کل چایخانه با منظره ای از رودخانه اسپری، در واقع گنجینه ظروف چینی است، و بزرگترین مجموعه ظروف چینی از تمام دنیاست که تولید کنندگان مشهور کا پی ام پرسیلن – کارخانه سلطنتی  پرسیلن برلین- است. خانه چای سابق و عمارت کلاه فرنگی که در سال 1788 ساخته شده اند، مجموعه ای نفیس از اشیای پرسیلن و چینی را در اختیار دارند.

کافه باغ کاخ در نارنجستان کوچک مکان بسیار رمانتیکی را به وجود آورده است.

در گنبد کاخ، یک مجسمه طلایی از الهه فورتونا بر روی یک کره تاب میخورد. او یک مروارید را حمل میکند که چرخشش را در باد میسر میسازد. این مجسمه طلایی از قرن بیستم است، منتها از بادنمای هواشناسی اصلی ساخته شده در سال 1711 الهام گرفته است.

قصر شارلوتنبورگ برلین

مناسبت های برگزار شده در کاخ

  • کنسرت موسیقی در نارنجستان

یک مهمانی عصرانه با شام مهمانی و اجرای کنسرت توسط ارکستر رزیدنس از مردم برلین در نارنجستان سابق  برگزار می شود.  کل گروه ارکستر و خوانندگان لباسهای باروک و کلاه گیس ان دوره را می پوشند  و موسیقی کلاسیک اجرا می کنند.

مهمانی تولد کودکان و فروشگاه خرید کریسمس در کاخ جزو مراسم ها می باشد.

اطللاعات موزه  کاخ+ بلیط:

همه موزه ها و سایت ها در محل کاخ را فقط با یک بلیط بازدید کنید: شارلوتنبرگ+ . که البته شامل نمایشگاه های ویژه و کاخ قدیمی نمی باشد.

ساعات بازدید کاخ قدیمی:

ماه نوامبر- تا ماه مارچ : سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر

ماه آپریل تا ماه اکتبر از ساعت 10 صبح تا 6 بعد ازظهر

 جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و  تور آلمان با آژانس سفری دیگر در تماس باشید.       

تلفن  02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

 قیصر ویلهلم برلین
این قصر، اثری تاریخی مذهبی میباشد که از دیدنیهای برلین در تور آلمان بشمار میرود. انفجار بمب در سال 1943 میلادی باعث شد بخشی از بنای کلیسا تخریب شود. بازسازی این کلیسا از سال 1959 تا 1963 میلادی به طول انجامید. کلیسای اصلی در دهه 1980 میلادی بنا گردید.برج بلند کلیسا که رو به سمت شمال شرقی قرار گرفته، دارای عبادتگاه کوچکی می باشد. در هر دو سمت غربی و شرقی کلیسا، تالاری وجود دارد که شامل چهار ساختمان و خرابه هایی در سمت غربی است. برج این کلیسا به شکل یک شش ضلعی است در حالیکه خود کلیسا به شکل هشت ضلعی می باشد. کلیسا و برج آن بر روی زمین مسطحی به طول صد و عرض چهل متر ساخته شده اند. ساختمان های جدید کلیسا از جنس شیشه و استیل ساخته شده اند که بسیار محکم و استوار هستند. قطعات شیشه رنگی بسیاری در ساخت دیوار کلیسا استفاده شده است. ایده این کار از شیشه های رنگی بکار رفته در کلیسای جامع چارترِس گرفته شده است. با الهام از این کلیسا، گابریل لویره به طراحی این شیشه ها اقدام کرد.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

کلیسای یادبود یا قیصر ویلهلم مرکز نمادین برلین غربی، یک نماد ضد جنگ برای صلح و آشتی است. پس از بمباران متحدان در طول جنگ جهانی دوم، برج اصلی غربی به عنوان ویرانه ایستاده است و "دندان توخالی" نامیده می شود، زیرا به معنای واقعی کلمه پوسته خالی است. این بنا بلافاصله قابل شناسایی است و در بریتشید پلاتز در ابتدای منطقه شلوغ خرید واقع شده است که شامل کورفورستن‌دام برلین است، این تنها ساختمان در میدان است که توسط بمب گذاری ها خراب شده و از روی عمد به عنوان یک ویرانه جنگ حفظ شده است.

خسارت جدید جنگ- دندان توخالی

این کلیسا بین سالهای 1891-95 به عنوان یادبودی برای  به خاطر سپردن نام قیصر ویلهلم اول ، اولین امپراتور آلمانی (1861-1888)  توسط فرانتس شوچتن در سبک نئورومانس، ساخته شده بود. در شب 18 نوامبر 1943 کلیسا پس از آن که توسط بمب گذاران بریتانیایی مورد حمله قرار گرفت، سوخت و فرو ریخت.  در 23 دسامبر 1943 آسیب آن شدت یافت و در پی آن در حمله هوایی آوریل 1945 تقریبا به طور کامل ویران شد.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

پس از جنگ تنها برج غربی کلیسا، که آن هم تقریبا نابود شده بود، باقی مانده بود. در دهه 1950، برنامه هایی از سوی دولت محلی برای تخریب برج انجام گرفت که مخالفت های شدیدی را از جانب مردم برلین به همراه داشت. در نتیجه  برج کلیسا به عنوان یادآوری از ویرانی جنگ، در جای خود باقی ماند. برج باقی مانده کلیسای ویران شده در حال حاضر گودنخال (سالن یادبود) شده است. برخی از موزاییک کاری و حجاریهایی که از جنگ جان سالم به در برده اند بازسازی شده اند و در اینجا به معرض نمایش عموم گذاشته شده اند. سالن یادبود داخل کلیسا شامل نمایشگاه های عکاسی از کلیسا و منطقه اطراف آن قبل و بعد از جنگ است. دیگر نمایشگاه های قابل دیدن و جذاب، اشیای مذهبی و کتابت هایی از روزهای گذشته و تزئینات موزاییکی هستند.

ساختمان جدید کلیسا

باقیمانده کلیسا تا سال 1956 به شدت آسیب دید زمانی که ساختمان جدید پس از پروژه برنده اگون عمران برای کلیسای مدرن مجاور، شامل یک سالن هشت ضلعی و برج ناقوس ساخته شد. این بنا بین سالهای 1957 تا 1963 احداث شد و هشتی و مرکز آن باید حذف می شد. برج مدرن، که مورد پسند همه نیست، شامل ساختاری هشت ضلعی و یک برج ناقوس شش ضلعی است. از خصوصیت های این ساختمان مدرن، نور سوسو زن آبی رنگی است که با عبور از یک محفظه داخلی 2 متری بین دیوارهای داخلی و خارجی از شیشه هایی به رنگ آبی در داخل و خارج نصب شده اند، به دست می آید. بیش از 20000 پانل از شیشه های رنگی دیوارهای کلیسای مدرن را تشکیل می دهند که در 25 مه 1962 ساخته شدند، درست در همان روزی که کلیسای جدید کاونتری در انگلستان تقدیس شد. این کلیسا هم قربانی بمب های جنگ جهانی دوم شده بود.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

درون کلیسای جدید

یک حوض غسل تعمید آلومینیومی که با سنگریزه سنگ مرمر کارارا پر شده، یک ارگ از کارگاه شوکه در برلین-لیچترفلد با بیش از 5000 لوله، یک مجسمه برنجی معلق از مسیح دوباره زنده شده، یک یادبود شهید به یاد شهدای پروتستان در زمان رژیم نازی ها، یک مجسمه مسیح به صلیب کشیده شده از کاونتری و یک صلیب از کلیسای ارتدکس روسیه برای زنده نگه داشتن محیط کلیسای جدید درون آن گذاشته شده است.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

یک شبستان باز و یک نمازخانه توسط افراد محلی فعال در امور مذهبی برای کودکان منظم و خدمات خانوادگی مانند مراسم تعمید و نامگذاری بچه ها و مراسم عروسی استفاده می شود. اطراف خیابان کورفورستن‌دام محلی است که در آن کافه های زیادی قرار گرفته است، و مرکز خرید اروپا با 22  طبقه که در سال 1965 توسط هلمت هنریچ و هیوبرت پتچنین ساخته شده است قرار گرفته است. این مرکز خرید و تفریح، محل خرید محبوب برای همه افراد است.

 جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و  تور آلمان با آژانس سفری دیگر در تماس باشید.       

تلفن  02188851080


  • ویزای اسلواکی
  • ۰
  • ۰

 قیصر ویلهلم برلین
این قصر، اثری تاریخی مذهبی میباشد که از دیدنیهای برلین در تور آلمان بشمار میرود. انفجار بمب در سال 1943 میلادی باعث شد بخشی از بنای کلیسا تخریب شود. بازسازی این کلیسا از سال 1959 تا 1963 میلادی به طول انجامید. کلیسای اصلی در دهه 1980 میلادی بنا گردید.برج بلند کلیسا که رو به سمت شمال شرقی قرار گرفته، دارای عبادتگاه کوچکی می باشد. در هر دو سمت غربی و شرقی کلیسا، تالاری وجود دارد که شامل چهار ساختمان و خرابه هایی در سمت غربی است. برج این کلیسا به شکل یک شش ضلعی است در حالیکه خود کلیسا به شکل هشت ضلعی می باشد. کلیسا و برج آن بر روی زمین مسطحی به طول صد و عرض چهل متر ساخته شده اند. ساختمان های جدید کلیسا از جنس شیشه و استیل ساخته شده اند که بسیار محکم و استوار هستند. قطعات شیشه رنگی بسیاری در ساخت دیوار کلیسا استفاده شده است. ایده این کار از شیشه های رنگی بکار رفته در کلیسای جامع چارترِس گرفته شده است. با الهام از این کلیسا، گابریل لویره به طراحی این شیشه ها اقدام کرد.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

کلیسای یادبود یا قیصر ویلهلم مرکز نمادین برلین غربی، یک نماد ضد جنگ برای صلح و آشتی است. پس از بمباران متحدان در طول جنگ جهانی دوم، برج اصلی غربی به عنوان ویرانه ایستاده است و "دندان توخالی" نامیده می شود، زیرا به معنای واقعی کلمه پوسته خالی است. این بنا بلافاصله قابل شناسایی است و در بریتشید پلاتز در ابتدای منطقه شلوغ خرید واقع شده است که شامل کورفورستن‌دام برلین است، این تنها ساختمان در میدان است که توسط بمب گذاری ها خراب شده و از روی عمد به عنوان یک ویرانه جنگ حفظ شده است.

خسارت جدید جنگ- دندان توخالی

این کلیسا بین سالهای 1891-95 به عنوان یادبودی برای  به خاطر سپردن نام قیصر ویلهلم اول ، اولین امپراتور آلمانی (1861-1888)  توسط فرانتس شوچتن در سبک نئورومانس، ساخته شده بود. در شب 18 نوامبر 1943 کلیسا پس از آن که توسط بمب گذاران بریتانیایی مورد حمله قرار گرفت، سوخت و فرو ریخت.  در 23 دسامبر 1943 آسیب آن شدت یافت و در پی آن در حمله هوایی آوریل 1945 تقریبا به طور کامل ویران شد.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

پس از جنگ تنها برج غربی کلیسا، که آن هم تقریبا نابود شده بود، باقی مانده بود. در دهه 1950، برنامه هایی از سوی دولت محلی برای تخریب برج انجام گرفت که مخالفت های شدیدی را از جانب مردم برلین به همراه داشت. در نتیجه  برج کلیسا به عنوان یادآوری از ویرانی جنگ، در جای خود باقی ماند. برج باقی مانده کلیسای ویران شده در حال حاضر گودنخال (سالن یادبود) شده است. برخی از موزاییک کاری و حجاریهایی که از جنگ جان سالم به در برده اند بازسازی شده اند و در اینجا به معرض نمایش عموم گذاشته شده اند. سالن یادبود داخل کلیسا شامل نمایشگاه های عکاسی از کلیسا و منطقه اطراف آن قبل و بعد از جنگ است. دیگر نمایشگاه های قابل دیدن و جذاب، اشیای مذهبی و کتابت هایی از روزهای گذشته و تزئینات موزاییکی هستند.

ساختمان جدید کلیسا

باقیمانده کلیسا تا سال 1956 به شدت آسیب دید زمانی که ساختمان جدید پس از پروژه برنده اگون عمران برای کلیسای مدرن مجاور، شامل یک سالن هشت ضلعی و برج ناقوس ساخته شد. این بنا بین سالهای 1957 تا 1963 احداث شد و هشتی و مرکز آن باید حذف می شد. برج مدرن، که مورد پسند همه نیست، شامل ساختاری هشت ضلعی و یک برج ناقوس شش ضلعی است. از خصوصیت های این ساختمان مدرن، نور سوسو زن آبی رنگی است که با عبور از یک محفظه داخلی 2 متری بین دیوارهای داخلی و خارجی از شیشه هایی به رنگ آبی در داخل و خارج نصب شده اند، به دست می آید. بیش از 20000 پانل از شیشه های رنگی دیوارهای کلیسای مدرن را تشکیل می دهند که در 25 مه 1962 ساخته شدند، درست در همان روزی که کلیسای جدید کاونتری در انگلستان تقدیس شد. این کلیسا هم قربانی بمب های جنگ جهانی دوم شده بود.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

درون کلیسای جدید

یک حوض غسل تعمید آلومینیومی که با سنگریزه سنگ مرمر کارارا پر شده، یک ارگ از کارگاه شوکه در برلین-لیچترفلد با بیش از 5000 لوله، یک مجسمه برنجی معلق از مسیح دوباره زنده شده، یک یادبود شهید به یاد شهدای پروتستان در زمان رژیم نازی ها، یک مجسمه مسیح به صلیب کشیده شده از کاونتری و یک صلیب از کلیسای ارتدکس روسیه برای زنده نگه داشتن محیط کلیسای جدید درون آن گذاشته شده است.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

یک شبستان باز و یک نمازخانه توسط افراد محلی فعال در امور مذهبی برای کودکان منظم و خدمات خانوادگی مانند مراسم تعمید و نامگذاری بچه ها و مراسم عروسی استفاده می شود. اطراف خیابان کورفورستن‌دام محلی است که در آن کافه های زیادی قرار گرفته است، و مرکز خرید اروپا با 22  طبقه که در سال 1965 توسط هلمت هنریچ و هیوبرت پتچنین ساخته شده است قرار گرفته است. این مرکز خرید و تفریح، محل خرید محبوب برای همه افراد است.

 جهت اطلاع از آفرهای تور اروپا و  تور آلمان با آژانس سفری دیگر در تماس باشید.       

تلفن  02188851080


  • ویزای اسلواکی